Tisdag
Tisdagen är snart slut och det känns som att klockan är närmare midnatt men egentligen är den bara 19.30. Är helt slut! 

Caspian sover och Emil är påväg hem från jobbet, han skall köpa med sig McDonalds till oss så han är väl hemma om ca en timma. Det är däcksäsong nu så det är fullt upp för Emil, han hinner inte äta lunch, jobbar över minst fyra timmar om dagen och sedan en timmes bilresa hem. Känns inte som att vi hunnit ses sedan i söndag och förutom att han gav Caspian alvedon igår innan vi gick och la oss så har dem inte setts sedan i söndags. Tråkigt med nödvändigt, blir lite extra pengar inför jul dessutom. 

Som jag skrev i inlägget om helgen så har Caspian varit så gnällig och ledsen de senaste dagarna men idag har han varit lugn och för det mesta glad och nöjd. Hoppas det håller i sig nu men annars har jag fått lite ny energi till att klara av hans tårar och skrik. 
Jag tog lite bilder på Caspian förut där jag sminkat lite stygnen på kinden, det kan varit det svåraste jag gjort, och så hade jag fixat lite halloween pynt i bakgrunden. Blev helt okej, redigerade dem mörka och ruffiga och då blev dem lite bättre. 

Utöver det så har vi duschat, Caspian fick sig en dusch efter sminkningen och jag tog en lång varm dusch nu när Caspian somnat. 
Det negativa med att vi bor i ett passivhus är att det är såå kallt! Det är ju vi som själva skall värma upp lägenheten genom att laga mat och röra oss men det är bara jag och Caspian hemma, igår startade jag en tvätt bara för att ha en anledning till att starta torktumlaren och få ut lite värme till vardagsrummet. Jag har tända ljus hela tiden vilket känns lite läskigt och idag startade jag ugnen en bra stund innan den egentligen behövdes för att få lite värme. Det ligger runt 19° på dagarna och efter att jag lagat mat stiger det till 20°, skulle gärna ha det pytte lite varmare, jag är så frusen utav mig just nu och Caspian som alltid är på golvet och leker är nästan alltid kall, för det är mycket kallare på golvet. 

Pratade dessutom med Trygg-Hansa idag, det är där vi har Caspian försäkrad och vi kommer få ut ersättning för dagarna vi var på sjukhuset troligtvis innan denna veckan är slut. Är så nöjd med Trygg-Hansa, så trevlig och kompetent personal, det går fort att få hjälp och dem får en att känna sig viktig. Känns så skönt att Caspians fall blev godkänt för jag har hört mycket om fall där försäkringsbolaget inte accepterar Kraniosynostos sagitall. 

Nu ligger jag i soffan under en filt, har lite ont i huvudet och är vrål hungrig. 
Imorgon kommer Ida hit och passar Caspian ek stund, jag skall nämligen till en studievägledare och planera våren. Vi skall kolla vilka kurser jag måste läsa för att kunna söka och bli förskolelärare, och jag är så taggad på att börja studera! 
På eftermiddagen kommer Bella hit vilket alltid är roligt. 

Kram 

(null)

Caspian fick sitta på en vanlig stol idag när han åt lunch, så gulligt!