Caspian smakar mat
På måndag blir Caspian fyra månader, behöver jag ens säga hur obehagligt fort tiden går, min bebis är ingen bebis alls längre! 

I onsdags var vi på föräldragrupp och pratade om mat för barn under ett år, pratade med BVC sköterskan och fick lite tips, så påvägen hem köpte jag med mig några skedar, smörgåsrån, gröt, plommonpure och en klämmis med jordgubb och äpple. 
Ställde mig på eftermiddagen och kokade ärtor och majs som jag sedan gjorde till en pure. Gjorde sötpotatismos och vanligt potatismos med lite dill i som jag nu har frusit in i helt grymma islådor. 

Caspian har sedan i onsdags fått smaka lite då och då under dagarna, pytte lite på en sked, och han älskar det! Första gången kom mycket ut från munnen men nu sväljer han och verkligen öppnar munnen och sträcker sig efter skeden så fort han ser den. När han inte får mer blir han sur och börjar gråta och sträcker sig efter maten, sötis. 

På dagarna sover Caspian bra, han äter med ca 3-4 timmars mellanrum men på nätterna vill han äta oftare så jag pratade med BVC sköterskan och vi skall testa ge honom lite gröt innan läggdags och amningen. Vill inte byta ut amningen mot gröten men för att få honom så nöjd och mätt som möjligt utan att få ont i brösten så skall vi testa detta nu i en vecka och se. 
Han fick smaka lite gröt i går på morgonen och då var det inte särskilt populärt, däremot på kvällen innan vi gick upp så ville han bara ha mer och mer, svalde istället för att spotta ut och man riktigt såg på honom att han ville ha mer och hur gott han tyckte att det var. Märkte inte direkt någon skillnad redan igår men vi får se hur denna veckan blir. 
Något han älskar är smörgåsrån, haha han blir helt galen och bara trycker in dem i munnen, att få hon att äta mat kommer nog inte bli särskilt svårt. 

När vi flyttat in i nya lägenheten skall jag börja laga mer mat och frysa in, så himla roligt! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Fösta gången han fick smaka på smörgåsrån, såg lite frågande ut och spottade ut det. Min fina fina kille!