Caspian två månader
På denna sidan står detta : 

(null)
 
(null)

  • Caspian kan hålla uppe huvudet ganska långa stunder när han ligger på mage, han har fått beröm både från läkare och våran barnmorksa på BVC att han är väldigt stark i nacken. 

  • Punkten med att öppna händerna fattar jag inte riktigt...

  • Han ler som en galning och har gjort sedan dagen innan julafton, han är så söt och nu börjar han försöka skratta. 

  • Han har varit en väldigt pratglad kille redan från dag ett, skillnaden nu är att han skiner upp när man härmar honom och vi kan sitta och "prata" med varandra. 

  • Mönster och färger är roliga, vi kollar mycket i böcker och han har några mjuka böcker som även prasslar och som han kan känna på, väldigt roligt. Nu är det roligt att kolla i spegeln och han pratar och ler när han får syn på sig själv. 

  • Hörseln däremot, han är inte jätte intresserad utav olika ljud, håller någon honom och jag pratar en bit bort vänder han sig efter min röst och man ser på honom att ljud vi gör är roliga men inte på den nivån jag trodde det skulle vara.

  1. Caspian har redan från dag ett haft händerna i munnen mycket och har haft ganska bra koll på sina händer. Kunnat suga på tummen tex. Det var en natt nu i veckan då jag gav honom en liten nalle och då tryckte han in öronen i munnen och skulle suga på den. Han kan även ta mitt finger och dra det till sin mun och får han bestämma vill han sitta och slicka på mina händer hela tiden. Han dregglar något Galet mycket och har  gjort i ca en månad, haklapp/dregglis över kläderna är nästan ett måste så vi behöver köpa fler. 

  • Han försöker vrida och vända på sig och benen jobbar på hela tiden och det bästa han vet är att stå upp! Han är inte stilla längre stunder, knappt inte ens när han sover. 

  • Och så kommer vi till detta med sömnen... på dagarna har det blivit ett mönster och det är nästan likadant varje dag men nätterna är verkligen så olika. Nätterna går i perioder. Förra veckan sov han ca 21-03 och sedan 05-09. Nu är det mer 03-05 och sedan 06-09. På dagarna däremot så sover han runt 11-16, och efter det blir det bara små korta sovstunder i samband med amning. 

  • Han kan vara lite avvaktande när det gäller att prata och le inför folk men ger man det lite tid och låter honom stirra på en en stund så brukar det gå bra sedan. Roliga grimaser får honom alltid att le.   

  • Caspian har aldrig varit en bebis som gråter och skriker mycket, knappt någonting alls faktiskt. Enda gångerna är på kvällarna när jag vill borsta tänderna eller gå på toa innan vi skall krypa ner i sängen, ibland blir det lite protester när man byter blöja men vid båda dessa tillfällen handlar det om högst tio minuters skrik. I en app jag har står det att det är normalt att en bebis på åtta veckor gråter ca 2-3 timmar om dagen, det kommer vi inte ens i närheten utav och det är jag tacksam för, men vad olika det kan vara. 


  (null)

(null)