I lillens BB väska

Här kommer några bilder på det vi valde att packa i lillemannens väska, kanske har packat för mycket eller för lite, det får vi se, men det känns bra i alla fall och jag kanske hinner packa om den innan det väl är dax. 


Vi har packat i skötväskan som vi köpte på Ullared, tycker om den jätte mycket och älskar alla bra fack. 
Förutom det ni kommer se på bilderna så ligger det några blöjor, våtservetter och amningskydd där i, kanske ingenting vi behöver på själva sjukhuset då jag hört att man får tex blöjor där, men man vet aldrig påvägen hem och dessutom är det sådant som skall ligga i väskan även sedan när vi kommit hem från BB. 


Såhär ser skötväskan ut, just nu hänger den på vagnen och väntar. 

Två body's och byxor i storlek 50, bodysarna är köpta på Ullared och är så himla mjuka och byxorna är ifrån hm om jag inte minns helt fel, dem är i lite fleece material men ändå inte för tjocka.  

Två body's och byxor i storlek 56, den med kaniner på är från Lindex och den med nallar är köpt på Ullared. 

Byxorna är från hm eller Kappahl.   

Två stycken pyjamaser, båda två är från Ullared och den med giraffer är i storlek 50 och har små strumpor fastsydda och den med bilar på är utan strumpor och är i storlek 56. 


En tunn mössa och en lite tjockare mössa att ha utomhus och två par strumpor. 

Han kommer åka hem i nalleoverallen och så har vi med en filt. 

Sist men inte minst så skall vi packa ner hans snutte och lilla elefant, elefanten är hans första gosedjur och det köpte blivande moster Ida i Paris när hon var där. Just nu sover vi med detta mellan oss i sängen så det är inte ner packat i väskan än. 

Min tanke med alla kläder vi har med oss är att dem skall vara så mjuka och sköna som möjligt, vi kommer säkert ha honom mycket naken för att ligga hud mot hud men bättre att ta med för mycket än för lite så länge det får plats i väskan utan problem. 

Efter att jag packat det på bilderna slängde jag i ett par tunna leggings liknande byxor till honom, dem byxorna på bilderna är lite tjockare så beroende på hur många grader det är ute får det nog bli dem tunna legginsen under björnoverallen när vi skall åka hem. Men vi får se. 



Är det något ni tycker att vi har glömt och borde packa ner? 

Vet att många på nätet tipsar om att ta med babynestet till BB men jag vet inte, än så länge tror jag att vi struntar i att ta med det men som sagt, jag kan hinna ångra mig. 

Kram