Tisdag

Hejsan, hoppas allt är bra med er, här hemma är det sjukstuga, mysigt att ha sällskap men tråkigt att vi är sjuka. 


Både jag och Emil kände oss krassliga igår och jag har sovit högst 2 timmar osammanhängande inatt. 
Hade en så konstig känsla i kroppen, mina bröst gjorde panik ont, mensvärk, jätte ont i höfterna, plus att jag kände mig febrig och snorig. Men trots dålig sömn så var det inte jobbigt att gå upp när klockan ringde vid 7, antar att kroppen börjar vänja sig inför att ta hand om en nyfödd. 
Jag och Emil åkte till kursen som idag handlade om tiden på bb och amning, mycket bra information och både jag och Emil lärde oss mycket bra saker. Däremot trodde jag att det skulle vara lite mer info om tiden på bb men i två timmar handlade allt om amningen och i ca tio minuter i slutet handlade det om det som kommer hända på bb med undersökningar m.m.

Efter kursen åkte vi och handlade lite nödvändigheter på Willys och sedan åt vi lite lunch. Jag åt årets första tomtegröt, passande eftersom det visade sig vara grötensdag idag och sedan somnade jag i soffan, vilket aldrig brukar hända. 

Jag har ont i halsen och har fortfarande väldigt ont i brösten och mensvärk, men ingen feber eller annat jobbigt. Resten utav dagen blir det vila och så hoppas jag orka mer imorgon, vill dessutom känna mig piggare på torsdag när jag ska till barnmorskan. 

Kram 


Vi ser inte riktigt lika pigga ut idag kan jag säga, tror dessutom att jag bara har haft smink på mig runt fem gånger sedan jag blev gravid, dessa bilder togs i söndags. 

#1 - lars

Hejsan va tråkigt ni båda är sjuka, men det går snart över. jag håller tummarna för ert tillskott i familjen som snart? tittar ut. Då får ni mer sällskap och inga lugna stunder hehe