Gravid vecka 40
Om bebis: 

  • Han är nu ca 51 cm lång och väger i början utav veckan ca 3,39kg och i slutet utav veckan ca 3,56kg. 
  • Han är fullt utvecklad och helt redo att lämna livmodern. 
  • Nästan allt fosterfett är borta. 

Om den gravida: 

  • Nu är det bara att vänta tills barnet är redo för att komma. 

Mina tankar: 

Jadu... står typ ingenting i någon utav mina appar om denna veckan, mer än att bebis är helt redo och att det bara är att vänta. 

Barnmorskan jag hade för två veckor sedan tror att C kommer väga runt 4 kilo när han föds och min ordinarie barnmorska tror att han kommer hamna mellan 3600gram och 3800gram, skall bli roligt att se vem som får rätt. 

Denna veckan har mensvärken blivit kraftigare och enligt min barnmorska är den här mensvärken min typ utav förvärkar. Vissa får det som värkar där smärtan är som värst i någon minut och andra får det som mig, en dov smärta 24/7 och så gör det lite extra ont någon timma här och där. 

Igår (40, 39+6) började slemproppen gå och jag började känna så som förvärkar är för andra, plus min ihållande mensvärk. 

Vill verkligen att förlossningen skall start nu och vi får se om det hänt något mer under natten (jag skriver detta den 14 november klockan 23.15) och just i skrivande stund har allt stannat av, Emil sover bredvid mig i sängen, Leia ligger och sover på golvet och jag är pigg av frustration av att allt bara dog ut. 

Kram och så hörs vi 

(null)
Lägger in en sådan vanlig bild som jag tar varje vecka imorgon men tills dess får ni se denna. 
Fortfarande inga bristningar men däremot väldigt tydliga blodådror. 

(null)

Såg nu i bättre ljus att det är ett blåmärke, blir så när man har en små galen hund som vill busa med matte.