Fredag och semester

Äääntligen är det lördag på riktigt imorgon, har sagt till Emil varje kväll denna veckan "skönt att det är lördag imorgon" för jag har längtat så mycket till han går på semester och vi kan umgås och hitta på roliga saker. Wiiie! 


Sedan jag sist skrev ett ordentligt inlägg har det inte hänt så mycket, förutom igår. 
Pappa, Lotta och Alex kom hit vid klockan 1 och innan det hade jag tagit en lång dusch med ansiktsmask och så skrubbade jag hela kroppen. När Erikshjälpen öppnade gick vi dit och jag tror alla utom Lotta hittade lite grejer. 
Jag hittade ett par sköna och snygga sandaler med lite klack som skall med till Grekland och ett sett i glas (en tallrik, skål och mugg) med Nalle puh på som kommer bli lillens. 

Efter det åkte vi och hämtade en sängram till pappa och Lotta som vi spände fast på taket, alla sätt är bra utom dem dåliga. 
Jag och pappa handlade på Willys och när vi kom hem till pappa var klockan redan 17. 

Jag lagade Shepherds pie med hjälp utav Lotta och Emil och det är ju så fruktansvärt gott, för er som inte vet vad det är så gör man en köttfärssås som man lägger i ungsformar, täcker med ett lager potatismos och riven ost uppe på och så är det färdigt för att ätas när osten har smällt och fått lite färg. 

Jag och Emil fick med oss en byrå hem som skall stå i lillens rum, just nu står det en stor svart byrå i hans rum men tror det kommer bli betydligt mycket bättre med denna istället. Har dessutom bestämt precis in i minsta detalj hur bebisrummet ska se ut nu. Kommer bli så fint! 

Nu skall jag lämna sängen och äta brunch.

Kram