Mycket bebis

Gårdagen blev väldigt bra, vi lämnade här hemma 10.30, åkte till Gränna och köpte polkagrisar som jag velat ha länge och jag fick chansen att köra Gravidkortet. Jag behövde gå på toaletten nämligen men dem hade ingen toalett för kunder där så jag frågade och fick självklart gå på toaletten för dem som arbetade där, snälla. 


Åkte till Jönköping och fikade, handlade i Borås och så åkte vi hem till pappa där vi grillade grillspett och åt sallad. Var riktigt slut sista biten i bilen för att jag var så hungrig, trött plus att jag hade ont i precis hela kroppen, men med mycket mycket mat i magen kändes det väldigt mycket bättre sedan. 

Imorse ringde klockan 07.30 och så var vi hos barnmorskan klockan 08.40, vi fick information om föräldrarkurser som vi nu är bokade på plus att vi lyssnade på lillens hjärta och mätte min mage. 
Förre besöket slog hjärtat 150 slag och denna gången låg det på 148 slag. 

Min mage som jag har fått höra är väldigt liten och som jag själv känner är liten var alldeles perfekt för den veckan jag är i sa min barnmorska, kanske något hon "måste" säga men det kändes väldigt skönt. Så första mätningen idag visade en start på 25 cm. 
Hade dessutom sammandragningar precis när hon skulle känna och mäta magen så nu vet jag att det verkligen är det jag har kännt. 

Efter besöket hos henne satte vi oss och fikade medan vi väntade på att Lindex skulle öppna, köpte mig en ny mascara och sedan åkte vi till visko där jag fick köpt ett par nya skor inför Grekland. Inte alls i samma stuk som dem som gick sönder men detta blir nog mycket bättre. 
Handlade lite frukostgrejer på Willys och då skrev Emils mamma och undrade om dem fick komma på en fika och självklart fick dem det. 

Så vi passade på och städade hela lägenheten, Emil var duktig och dammsög medan jag röjde, torkade och fixade med allt möjligt. 
Innan Emils familj kom hit hann vi sova/vila i några timmar vilket var så välbehövligt, kände mig helt slut hela förmiddagen. 

När dem kom hit hade dem en stor papperspåse full med kläder som Wilja inte kan ha längre som nu lillen i magen får ärva, så nu har jag gått igenom allt och kollat vad vi vill behålla, haha vi kommer inte behöva köpa mer kläder än på ett bra tag. Vantar är det enda vi inte har alls så det måste vi köpa däremot. 

Nu skall vi äta lite mat och sedan sova, imorgon är tanken att vi skall måla klart i bebsirummet, spännande! 

Hoppas ni haft en fin torsdag och så hörs vi imorgon. Kram 



Tre bilder från igår, så fint längst vägen till Gränna! 

Har räknat till att vi har 22 par strumpor, 10 mössor och 10 pyjamaser i storlek 50 nu.