Ett till plus
Torsdagen den 25 oktober väntade jag spänt på att posten skulle komma, på måndagen hade jag nämligen beställt några gravididitetstest och jag längtade efter att kunna testa. 

Jag hade verkligen en stark känsla av att jag var gravid, hade till och med sagt till min kompis Therese på onsdagen när hon var här och hälsade på att jag var näst intill 100% säker. 

Anledningen var att jag kände mig illamående till och från, hade halsbränna och sura uppstötningar. Jag hade fått så sjukt mycket finnar, värst runt munnen och i tinningarna. Mina bröst gjorde ont och Emil hade kommenterat några dagar innan att dem såg större ut. Jag hade ont i magen och kände mig trög och uppblåst. Men dem två grejerna som gjorde mig säkrast var att jag fick som sendrag längst ner i magen, nästan på venusberget, om jag rörde mig för snabbt, detta fick jag när jag var gravid med Caspian när magen började växa i vecka 15 ungefär. Det andra var att jag var så trött och hade ont i huvudet, jag kunde somna i soffan mitt på dagen trots att folk satt bredvid och pratade med mig. 

Jag tog ett test bm-5 klockan 14.00 och det visade ett svagt streck, Alex var faktiskt här då så han fick hjälpa mig att avgöra om det var en linje eller om jag bara inbillade mig.

Jag tog ut spiralen i maj men sedan dess har min mens varit hel knasig, hoppat över månader och denna månaden använde jag  faktiskt ägglossningstest för första gången. Visade sig då att jag hade ägglossning en hel vecka efter att jag trott att jag hade ägglossning så detta var första månaden vi faktiskt prickade in rätt och då tog det sig direkt. 

Jag har tagit några fler test varannan dag men det som oroar mig är att linjen inte blir sådär markant starkare. Med Caspian blev linjen starkare bara på en dag men nu är linjen fortfarande svag trots att bm har varit. Men det är ju svårt att säga när bm skulle varit med tanke på hur oregelbunden den varit. 

Tisdagen den 30 oktober bokade jag tid hos barnmorskan och jag skall dit första gången den 8november. Ville boka en tid så fort som möjligt eftersom jag inte vet hur långt gången jag är riktigt. Räknar jag från sista mensens första dag så är jag redan i vecka 7 när jag skriver detta (30 oktober) men om jag räknar från när jag fick ett positivt ägglossningstest så är jag i vecka 5. Skall bli skönt att träffa någon och prata, dels för att linjen inte blir starkare men också för att få lite klarhet i vilken vecka jag är i.