Gravid vecka 26
(null)

(null)

Det märks att han börjar bli stor och att det blir mindre plats där inne i magen. Han rör sig non stop och allt syns utanför magen nu, igår kväll låg Emil och tittade och bebis rörde sig helt galet i säkert tio minuter. Vissa rörelser känner jag knappt men dem syns och vissa syns och gör nästan lite ont. 

Magen växer precis som dem skriver i texten, inga bristningar än, med Caspian fick jag inga bristningar så vi får se hur det blir denna gången. Med Caspian smörjde jag in magen varje kväll men det har jag inte orkar denna gången, än iallafall. Brukar smörja in den ibland och så smörjer jag alltid in hela kroppen med olja efter varje dusch. 

Jag har känt mig som en helt ny människa nu sista dagarna, haft så mycket energi och fått gjort mycket på dagarna. Varit ute mycket med Caspian och städat och röjt här hemma. Plockat fram lillebrors kläder och lagt in i byrån, planerat min mammaledighet och annat viktigt inför bebisens ankomst. Har inte heller lika ont i kroppen nu när jag inte jobbar och går lika "långa" promenader. Jag får sammandragningar så fort jag gör något men det är inte alls lika påtagligt och jobbigt nu när jag kan vila och ta pauser som jag vill. 

Barnmorskan tycker dock inte att jag skall jobba med mina sammandragningar. 
Skall till läkaren på fredag och då håller jag tummarna att han förlänger sjukskrivningen! 


Vikt: + 2 kg
SF mått: 27 

Med Caspian: 
Vikt: + 4 kg
SF mått: 24


(null)

(null)

(null)