Från plus till vecka 14
Igår söndag gick jag in i vecka 14, tiden går så galet fort och jag mår så himla bra! 

Första veckorna mådde jag väldigt illa, åt lergigan comp och spydde någon gång. Var väldigt väldigt trött och orolig men i vecka 9 vände det och illamåendet försvan. Kunde forfarande må lite små konstigt om jag åt för sällan och om det luktade väldigt äckligt men det var väldigt stor skillnad om man jämför med tidigare graviditeter. 

I vecka 9 (8+4) gjorde vi ett ultraljud privat i Göteborg, jag har varit så räddnföt ett till missfall så vi har gjort fler ultraljud denna gången. Men på det ultraljudet kunde man se ett litet hjärta slå och en liten böna röra på sig. Kvinnan som gjorde ultraljudet då sa att risken för missfall minskade till under 0,5% risk.

I vecka 13 (12+2) var vi på Kub ultraljud i Göteborg, proverna visade minsta lägsta risk för kromosomavvikelse, 1:20 000, vilket kändes väldigt skönt! Vi valde att göra kub denna gången för att veta så mycket som möjligt, det var framförallt Emil som ville göra kub och jag ville framförallt bara se bebisen igen. Men efter Caspians operation och den tid vi spenderat och har framför oss på sjukhus så kändes det skönt att veta vad vi har framför oss denna gången. Självklart kan vad som helst hända ändå och det kanske blir sjukhus och operation för denna bebisen också men nu vet vi lite mer. 

Denna graviditeten har känts så himla overklig och jag har varit så himla rädd. Rädd för missfall men framförallt att få ett till fördröjt missfall. Vågade inte lita på min kropp. Nu efter ultraljuden känns det mycket bättre men fortfarande läskigt. 
Jag vill känna sparkar och rörelser nu så att det blir mer verkligt. Denna gången har jag moderkakan i bakvägg så förhoppningsvis känner jag bebisen mer denna gången. Tror att jag känt lite fladder i vecka 13 men det är svårt att veta riktigt säkert. 

Nu är vi inne i vecka 14 som sagt och imorgon skall vi på ett tidigt ultraljud för att kolla igenom hela bebisen. Detta tidiga ultraljud blir man erbjuden utav kommunen och det är också då dem bokar upp tiden för RUL. Skall bli roligt att se den lille igen! 

På söndag kommer en uppdatering om vecka 14 och så kommer det fortsätta komma uppdateringar minst varje söndag. 

(null)
Magen i vecka 13, ser inte gravid ut än men om jag jämför med bilder jag tog tidigare i graviditeten så är det skillnad.