Caspian har fått en förskoleplats!
I tisdags fick jag ett mejl om att Caspian fått en förskoleplats. 

När jag började kolla på förskolor gjorde jag en topp fem lista och sedan sökte jag mina tre favoriter men vi fick inte ens en plats på dem topp fem. Först kändes det riktigt tråkigt och jag blev besviken, det ligger väldigt många förskolor runt oss och jag hade sökt dem närmast eftersom jag inte har körkort och vill kunna gå till förskolan utan några problem. Men denna ligger med ca 30 minuters promenad ifrån oss, vilket inte är särskilt långt, men tänk det i regn och snö med en bebis och vagn... till sommarn tänkte jag att det kanske vore skönt med en cykel? 

I alla fall så började jag söka runt på förskolan och gillade ändå det jag läste, den ligger lite avskilt, i ett lugnt område och i skogen så det är abslout ett stort plus i kanten. Jag har ringt och fått prata med tre olika jätte trevliga tjejer och nu när detta inlägget läggs upp är jag och Caspian och hälsar på. Ser verkligen fram emot det och tror faktiskt att det kommer bli hans förskola. 

Planen är att jag skall börja plugga i januari och att Caspian då skall vara på förskolan medan Emil jobbar. Kommer jag in där jag vill betyder det att jag måste vara på plats i skolan en dag i veckan och sedan är resten på distans, utöver fyra veckors praktik per termin. Så det kommer bli en full dag för Caspian och sedan får vi pussla och se hur många timmar han skall gå dem andra dagarna utifrån hur många timmar jag behöver till att plugga. 
Något vi funderar på är att Emil tar ut lite pappatimmar den fulla dagen så att Caspian  inte går en lika lång dag. 

Så jag känner att den distansen till förskolan kanske inte gör något eftersom det inte är så mycket han skall vara där, dem veckorna jag har praktik skall Emil ta lite ledigt och så finns det säkert andra familjemedlemmar som kan umgås med honom någon dag. Allt löser sig. Nu håller vi tummarna att jag kommer in på skolan jag vill bara! 

(null)
Jag tror verkligen att Caspian kommer älska att vara på förskolan med massa andra barn och roliga vuxna!