Tisdag
Hej på er, nu var det nästan en vecka sedan sist men jag har haft fullt upp. 
Just nu ligger Caspian och sover i sin säng och jag har gosat ner mig i soffan under en filt, har ont i magen (gissar på mensvärk efter flera dagar utav grov pms, stackars Emil) och känner mig lite hängig i kroppen. 

Vi har varit på öppna förskolan idag, denna gången höll han humöret uppe och sov en kortis i vagnen både dit och hem. 
Sedan vi kom hem har vi ätit lunch och gosat bara och det blir nog en lugn eftermiddag hemma idag. 

I lördags var vi i Varberg hos Petras jobb och Emil hjälte till att lufta lugnt, sedan grillade vi hos hans familj innan vi behöver åka och hämta upp Ida och åka hemåt. 
Caspian sover fortfarande bra på nätterna så Ida passade honom medan jag och Emil kollade på Dead pool två på bio i Borås, Caspian sov hela tiden så vi tog till och med en promenad i mörkret när vi kom hem. 
På söndagen åkte vi till grushålan där Emil och hans kompisar fixade deras soft airgun bana, jag och Caspian tittade på och sedan grillade vi tillsammans där. 
Efter det åkte vi hem till pappa och när Lotta, Emelie och Elin åkt tog jag och pappa bilen till Sätila där jag övningskörde lite på grusplanen. Och vet ni vad?! Jag körde hem därifrån, gick riktigt bra och var faktiskt förvånansvärt roligt att köra på vägen, roligare med automat. Körkort blir det väl någon gång men asså vill fortfarande inte, vi får se. 

Men som sagt, Caspian sover fortfarande i sitt rum i sin säng. Han nattas ca 19.30-20.00 och sedan sover han till 05.00-07.00. Vaknar han vid 05 brukar jag ta över honom till mig i sängen, amma och sedan lägga honom i sin säng igen och då somnar han om och vaknar igen vid ca 08. Vaknar han däremot närmare 07 brukar vi ligga i sängen och amma, gosa och vila och sedan gå upp någon gång runt 08. Han är så duktig min kille! 

Igår kom fastighetsskötaren hit och tittade på elen i badrummet, slutade med att han ringde elektriker som kom några timmar senare och han fick sedan också ringa på hjälpa. Fanns nämligen ingen el dragen till badrumsskåpet eller eluttaget i hallen. Och så ändrade dem på propparna så nu kan jag ha igång tvättmaskin och torktumlare samtidigt. Så skönt att det är fixat nu och det var riktigt snabba puckar, jag skickade ju in en felanmälan i fredags vid ca 15 tiden och igår vid 16 var allt fixat. Grymt!  
Malin kom hit och hälsade på, så roligt, sist hon var här hade vi inga möbler så det hade hänt en hel del här hemma sedan hon var här. 

Nu slumrar jag nästan till, så bäst jag avslutar här kram. 

(null)