Mitt hår
I morsdagspresent fick jag utav Caspian (kanske lite från Emil också) att jag skulle få gå och färga håret på salong, jag har bara färgat hemma och bara klippt mig hos frisör en gång som jag kan minnas så Emil ville skämma bort mig lite, vilket jag uppskattar så mycket! 

Hittade Frisörteamet här i Kinna och gillade mycket utav deras arbete som dem lagt upp på instagram, så jag gick dit för att bolla idéer. Visste nämligen inte vad jag ville göra riktigt, visste att jag ville klippa topparna, ljusa upp håret och får bort de röda/lila tonerna. Fick en tjej som var lärling och så duktig! Jag var säkert en tråkig kund som knappt pratade men med en bebis hemma njöt jag verkligen utav tystnaden och att bara få sitta och vara. 

Hon la i en mörkare färg i botten, och sedan använde hon sig utav balayage tekniken med två olika ljusa färger i resten utav håret. Eftersom jag hade så mörkt hår visste vi inte riktigt hur ljust det skulle bli men hon jobbade på så att det skulle bli så ljust som det bara kunde. Så nu är jag ljusbrun med lite blonda slingor och mörkbrun botten och jag är så nöjd! 
Jag köpte med mig en färgbomb som jag skall använda ca en gång i veckan som kommer fortsätts ljusa upp hårt och nästa gång jag går dit skall jag fortsätta ljusa upp det så att det blir mot det blondare hållet. 


Före: 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Efter: 

(null)

(null)

(null)

(null)