Torsdag
Torsdag idag och snaart helg, är så taggad på helgen för det händer massa roligt! 

Idag skall jag till biblioteket på sångstund för barn under ett år, skall bli super mysigt. Innan det skall jag till affären och panta flaskor och så har jag massa tvätt att ta hand om. I tisdags åkte jag nämligen hem till Ida och hjälpte henne röja i hennes rum, vi tog en sväng till tippen och så fick all smutstvätt följa med hit hem då vi har torktumlare samt snabbval på tvättmaskinen. 
Igår var vi på babysim och Caspian dök för första gången, gick galant men det var verkligen mycket tyngre än vad jag trodde det skulle vara, jag fick ta i för att få ner honom under vattnet och för att långsamt dra honom mot mig. Men han tyckte det var jätte roligt och han verkligen älskar vattnet. 

Ikväll efter jobbet hämtar Emil hem våran nya vagn, längtar! Det är babyskydd som går att klicka på vagnen, bas med Isofix till bilen, liggdel och sittdel, lufthjul och den är dessutom från 2017 och endast använd sedan september förra året. 
Våran nuvarande vagn tänkte jag lägga ut för någon hundralapp på någon köp och sälj sida på Facebook och nappar det inte där lämnar jag den till Erikshjälpen. Först hade jag tänkt slänga den då den inte är i super bra skick och från 2011 men samtidigt så är jag ju väldigt nöjd med hur liten och smidig den varit med liggdelen och då kanske den kan komma till någon behövande som inte har råd med en splitterny vagn. 

Nu till något roligt som hänt med Caspian, vanligtvis sover han sina vilor ute på balkongen i vagnen och då får man vagga och gunga honom där i. Men så i tisdags på morgonen så låg vi i sängen och gosade, vanligtvis gör vi det en stund sedan äter jag frukost och när det gått ca två timmar sedan vi vaknade är Caspian redo för en liten sovstund, men i tisdags så rullade han runt till mage och låg så och pratade med sig själv och efter någon sekund sov han. 
Jag lät honom sova kvar i sängen, på mage, och han sov i två timmar medan jag åt frukost och fixade här hemma. När det sedan var dags för nästa vila la jag honom på mage i sin säng, buffade på hans rumpa och sjöng "björnen sover" och efter högst fem minuter utav skrik och gråt så hade han somnat. På kvällen när när vi ätit mat nattade jag honom på samma sätt i sin säng och så sov han där i i en timma medan jag hann fixa med disk och röja undan efter dagen. 
Sedan har jag gjort så varje vila och det funkar lika bra varje gång, så i tre dagar nu har han sovit i sin säng på dagarna, på natten sover han däremot bredvid mig men det får vi försöka vänja bort eftersom.
Och jag vet att det ökar risken för plötslig spädbarnsdöd att sova på magen men jag har läst och pratat med barnmorksan och när barnet själv kan rulla fram och tillbaka som den vill, har risken minskat. Han ligger på sin madrass utan filtar, gosedjur m.m så det finns inget på sidorna som han kan få svårt att andas utav. Dessutom sover han så mycket bättre på mage, vanligtvis ligger han och vrider och vänder, sparkar och pratar när han sover på rygg men nu när han sover på mage sover han lugnt och stilla plus att han somnar om själv om han råkar vakna till lite grann. Vi får se, det kanske inte håller i längden men just nu är det faktiskt väldigt skönt att ha honom sovande i sin egna säng. 

På lördag är det strömmadagen så vi skall dit och se på kosläpp och alla andra djur, tror Caspian kommer tycka det är roligt. På söndag händer inget speciellt, på måndag åker vi till Eksjö för att fira valborg. På tisdag är Emil ledig och på onsdag har han tagit ledig för att kunna vara med på babysim plus att jag skall göra en hemlig grej som jag redan nu är nervös inför. 

Caspian har precis vaknat upp från en kort powernap, jag har hunnit sminka mig och strax skall jag fixa lite lunch. Vi hörs senare, kram 

(null)
En liten busunge som lärt sig ta sig till kanterna för att sedan vika upp dem och äta på dem. Han blir dessutom jätte sur när det inte fungerar att göra så inne i matten där siffrorna är.