Vad hade vi användning utav?
Här ser ni inlägget där jag visade vad vi hade packat till Caspian och jag tänkte nu skriva och berätta vad vi hade användning utav. 

Kläderna använde vi inte alls, inga utav dem. Han hade bara blöja på sig då dem hade väldigt varmt på bb just för de nyföddas skull och jag som svettades mängder och var varm värmde honom också med min kropp. 
När vi åkte hem åkte han i en pyjamas, sin nalledräckt och mössa. 
Vi är väldigt glada att vi hade med flera mössor, en fick han på sig direkt när han kom ut så den blev geggig och därför var det jätte bra att vi hade en tunn till.

(null)


Något vi använde en del var snuttisen som vi hade sovit med i en längre period, den hade han som filt och hade den nära sig nästan hela tiden. 

Utöver det så använde vi sådana pappersdrag till skötbädden, våtservetter och nagelfil. 

Emil använde ett par kalsonger, sina mjukis shorts och han bytte tröja någon gång då lillen spydde på honom. Emil var den som använde mest grejer och då var det han som tyckte att jag inte behövde tänka på att packa till honom för han skulle inte behöva något, tur att jag visste bättre. 

För mig blev det som jag trodde, min plan innan var att använda deras nättrosor, deras sjukhus"nattlinne" men jag vågade inte chansa så jag tog med mig egna kläder också ifall jag inte skulle tycka om det från sjukhuset, men jag använde inte några utav mina kläder förutom vid lunch när vi gick till restaurangen och när vi åkte hem. 
Däremot använde jag mina tofflor och en amnings bh. 

Vi duschade båda två där så det var skönt att vi hade tvål och schampo med oss, handduk struntade jag i att packa ner då jag visste att vi skulle få på bb och både jag och Emil älskar lite "stela och hårda" handdukar. 
Jag hade packat ner mjukt toapapper men det använde vi aldrig, föredrog det dem hade på sjukhuset faktiskt.  

Vi hade rätt mycket godis med oss men vi hade nästan allt med oss hem igen, jag mådde så illa så det var inte förens samma dag vi åkte hem som det var gott med chokladboll och nappar och Emil hade inte fokus på att äta under förlossningen. I matväg hade Emil med sig en halv pizza och en burk med snabbnudlar och det åt han faktiskt upp innan Caspian föddes.  

Vi använde knappt hälften av allt vi hade med oss men samtidigt var det väldigt skönt för mig att veta att vi hade det. 

(null)