Punkt
  • Känslan när man är stolt över sig själv när man gått på toaletten första gången efter förlossningen, haha tror inte jag var ensam om att känna så. 
  • När Caspian vägdes direkt efter att han var född sa barnmorskan till oss att han vägde 3980gram och Emil som var framme och tog kort fick med hans vikt på bild, nu efteråt inser vi däremot att dem skrivit fel för på alla papper står det att han vägde 3960gram när han föddes och det stämmer ju inte. Pratade med nya barnmorskan på BVC och hon sa att dem troligtvis kommit ihåg fel och skrivit fel så vi skall köra på att 3980 är hans startvikt. 
(null)

  • Det är så skönt när Caspian sover längre stunder, för hans skull, men oj vad jag saknar honom. Skulle kunna ligga med honom på bröstkorgen och pussa på honom hela dagarna och nätterna. En gång hade han sovit i nästan 5 timmar och då grät jag till och med, haha.
  • Tänk att allt Caspian gör är för första gången, så sjukt häftigt att vi skall få se honom upptäcka världen! 
  • Jag har nästan planerat klart hela dopet i mitt huvud. Behöver hitta en bra dopklänning, en låt som moster Ida skall sjunga och boka datum men utöver det så känns allt "färdigt" 
  • Både jag och Emil har smilegropar och än så länge har vi sett att Caspian har en på sin vänstra kind. 
  • Caspian har ett stort födelsemärke i hårbotten. 
(null)

  • Mina favorit kläder till Caspian kommer ifrån Ullared, så sjukt mjuka och sköna! Så stort tips! 
  • Vi fick plocka undan hans pyjamaser i storlek 50 när han var tre veckor för då blev dem för korta. 
  • Innan Caspian kom ville jag ha minst tre barn och Emil högst tre, nu känner vi båda att två skulle vara perfekt. Två barn ganska tätt och skulle det bli en pojke har vi nog redan bestämt hans tilltalsnamn. 
  • Jag fick inga bristningar under graviditeten men jag har fått ganska mycket på brösten nu sedan han föddes eftersom dem växte mycket när jag började amma. 
  • Första tiden hatade Caspian att vara naken i bara blöjan, men så fort man tog på honom en pyjamas blev han tyst och nöjd. Nu är det nästan tvärt om, han är nämligen väldigt varm och framförallt när vi ammar så blir han så varm att det rinner svett. Han var så söt häromdagen när han bara hade blöja och strumpor på sig.