Inskrivningssamtal
Idag har varit en dag full med information och nya intryck. Men allt har verkligen gått jätte bra! 
Jag hade absolut inget att vara nervös över och jag önskar att jag kunnat hitta mer information om hur inskrivningssamtalet går till innan vi åkte dit imorse. 

Vi var där klockan 9 och då fick vi börja med att fylla i en hälsodeklaration, efter det fick vi ta en promenad till en annan avdelning där Caspians huvud skulle fotograferas. 
Han fotades med en vanlig kamera men också med en 3D kamera, allt gick jätte fort och fotografen var trevlig, lättsam och rolig. 
Efter det gick vi tillbaka till avdelningen där vi kommer spendera våran tid efter operationen, fick en rundvandring där och Caspian hann leka i ett väldigt roligt lekrum. 

Jag hade en bild av att avdelningen skulle vara väldigt stressig, full med folk, stora kala rum och stressad personal men allt var verkligen tvärt om. 
Det var en lugn och skön känsla överallt, en väldigt liten avdelning med ca 8 patientrum, ett jätte roligt lekrum med alla leksaker och böcker ett barn kan önska (Caspian älskade det), det var helt underbar personal som var så gulliga mot Caspian och det är ett ganska litet arbetsteam så alla vi träffade idag kommer vi träffa nästa vecka också. 
Caspian älskade att springa med gåvagnen längst den långa korridoren och han bjöd på skratt och leenden mot alla.
Dem hade två skåp fulla med mat och gott till barnen som bor där, ett fint rum där man kan sitta och äta, ett stort skötrum där man kan låna tvättmaskin och torktumlare (det är nämligen vanligt att barnens spyr mycket utav morfinet).

Vi fick även träffa en narkosläkare som ritade ut på Caspians fötter vart bedövningsplåstren  skall sitta inför operationen, hon berättade vad deras roll är under operationen och vi hade möjlighet att ställa frågor. 

Vi fick även prata med en psykolog och hon kommer finnas på plats på operationens dagen ifall vi behöver prata med någon. 
Hon ritade även upp hur Caspians huvud kommer öppnas upp och hans operation kallas för en Pi operation. Men mer om det i ett annat inlägg. 

Vi fick även sitta ner och prata med den sköterskan som hade hand om oss under dagen och hon frågade frågor till oss och så fick vi ställa frågor till henne. Bland annat pratade vi om Caspians kost, hur hans sömnrutiner ser ut och hon berättade vad vi behöver tänka på innan operationen och hur tiden på avdelningen kommer se ut. 

Det jag fruktade mest med besöket idag var att han skulle röntgas, visste inte om han skulle sövas eller hur det gick till alls. 
Men vid 09.30 frågade sköterskan när han brukar sova och det är ju mellan 10-11 och sedan 14.30-15.30, så vi gav Caspian lite att äta och sedan somnade han i vagnen, när han somnat (efter fem minuter, älskar att hans sovrutiner sitter så bra nu) gick vi tillbaka till avdelningen och så ringde hon röntgen och meddelade att Caspian somnat. 
Väl där lyfte jag över Caspian till britsen som skulle åka in under bågen, Caspian vaknade till lite grann men jag bara smekte honom på kinden och nynnade lite och så somnade han om igen. Jag fick på mig ett skyddsförkläde och så fick jag stå bredvid Caspian medan han röntgades, allt som allt låg han på den britsen i kanske tre minuter och han sov sig igenom allt. Han fortsatte till och med att sova när jag lyfte tillbaka honom till vagnen. 

Vi åkte i från sjukhuset runt 15 tiden och har sedan vi kommit hem bara tagit det lugn. Caspian somnade som en stock i sin säng och imorgon kommer hans mormor hit för att ladda honom full med gos och kärlek inför operationen. 

Jag skall försöka skriva ihop ett inlägg om hur operationen är tänk att gå till, vad exakt dem kommer göra vet vi inte fören på operationsdagen men vi vet på ett ungefär nu. 
Jag skall även skriva ett inlägg om hur jag känner inför operationen nu efter inskrivningssamtalet och när det närmar sig. 

Här är några bilder från dagen: 

(null)
Jag fick väcka min sötnos imorse och sedan satt han och bara tittade runt, lekte med sina händer och fötter hela vägen till sjukhuset. Mätt, pigg och glad.

(null)
Ute på den korta promenaden när Caspian skulle somna, han hade själv sovit med sin snutte och filt i någon vecka och jag och Emil hade sovit med dem några dagar, allt så att dem skulle lukta hemma och familj när han låg och röntgades. 


(null)
Såhär såg det ut när han låg och röntgades, titta så gullig han är. Jag frågade sköterskan om jag fick ta en bild när allt var färdigt och det var ingen fara så länge ingen logga på maskinernas syntes. 
Hade själv tyckt att det varit skönt att se hur det skulle gå till inför röntgen. 


(null)
Inne i lekrummet fanns det en stor spegel och två stora mjuka mattor att busa på, riktigt roligt tyckte Caspian.

(null)
När vi kom till bilen lagom hungriga, trötta och redo att åka hem såg vi detta, den svarta bilen hade parkerat snett in i våran ruta så att vi inte kunde komma in till Caspians dörr (eller min heller för den delen. Jag kan säga att jag blev lite lagom irriterad på personen som parkerat, jag förstår att den kanske hade bråttom eller kanske inte är så duktig på att parkera men hallå eller?!