Om Caspian
Jag delar ju med mig ganska mycket om Caspian redan, både i vardagliga inlägg och i en månadsuppdatering men tänkte göra ett inlägg med lite små saker han har för sig/kan göra. Roligt att ha och kunna gå tillbaka och kolla på.

  1. Caspian älskar böcker, han har tre favoriter som han kan sitta och bläddra i själv längre stunder, ibland kommer han med någon utav favoriterna och vill att jag skall härma djuren på bilderna. 
  2. Han försöker härma mig när jag låter som en gris och som en häst, så gulligt! 
  3. Om jag börjar gnägga och göra galopp ljud kryper han och hämtar sin leksakshäst. 
  4. Frågar jag honom vart bollen är kryper han och hämtar någon utav sina bollar.
  5. Han vet vart lampan är och tittar upp i taket ofta och säger Mbaa (laMBa/lampa) 
  6. Han äskar sina gosedjur, alltså verkligen älskar. Han kan sitta och prata med dem, pussa på dem och det senaste är att han lägger sig och gosar med dem. 
  7. Han kan spela på sin underläpp och även göra det på mina läppar.
  8. Härmar jag en bil och dess tuta kryper han och leker med sina bilar. 
  9. Typ det roligaste han vet är när jag har på mig ett par solglasögon där ena glaset lossnat. Då ser han bara ett öga och det andra är bakom svart glas. 
  10. Vill man busa så räcker det att säga "nu ska jag... pussa dig, nu ska jag... kittla dig" så blir han galen. 
  11. Han tycker inte om att gosa och pussas, kan har börjat krama tillbaka om jag säger "kram kram" men bara ibland och korta stunder. 
  12. Om jag säger "dansa dansa, dansa dansa, dansa dansa, dansa dansa" ställer han sig och dansar, så jäkla gulligt. 
  13. Han har lärt sig starta xboxet, diskmaskinen, torktumlaren och att vrida på spisen och ugnen. Woho. 
  14. Han tycker det är roligt att hjälpa mig tömma diskmaskinen, då räcker han mig tallrikarna och så ställer jag in dem i skåpet. 
  15. Han har börjat plocka undan, om jag tömmer hans påse med leksaker sitter han och plockar i dem igen.
  16. Han hatar att ha strumpor på sig, dem åker av fortare än kvikt.
  17. Något han älskar är mat, all typ av mat! Häromdagen vägrade han äta lax, men innan har han älskat det, och ibland går ägg bra och ibland slängs det bara på golvet. 
  18. Han har lärt sig att säga titta, ompa (tänk om jag hade en liten liten apa) och pappa. Talet släpper mer och mer och det är mycket han säger som jag förstår trots att det egentligen inte är riktiga ord. Märks också att han förstår mig mer än innan. 
  19. Han tog fyra steg från soffbordet mot mig i onsdags utan att jag var beredd, han släpper mer och mer och försöker gå. Skall bli så roligt när det släpper så att han går mer!