Tisdag
Hej på er, det var länge sedan jag skrev ett ordentligt inlägg här nu och inte bara en uppdatering om helgen. Men det är mycket just nu, Emil jobbar mycket och sent, han kommer hem vid 21 och jobbade i lördags och skall jobba dem två kommande lördagarna också. 
Så det är jag som tar hand om allt här hemma och allt som Caspian nu innebär, roligt men samtidigt så blir jag trött. Caspian har sovit dåligt på dagarna senaste veckan så kanske dags att ändra rutinerna till bara en vila om dagen. 

Helgen var bra, Emil jobbade som sagt lördagen så pappa, Lotta, Emelie och Ida var här en stund. På kvällen mötte vi upp Emil hos en kompis och köpte deras gamla soffbord. 
På söndagen fick Emil sovmorgon, undertiden stekte jag ägg och fixade en frukostbricka. Caspian hade köpt en fin ask med choklad i till sin fina pappa i farsdagpresent. Efter det mådde jag inget vidare så istället för att först fira min pappa och sedan Emils pappa blev det en snabb sväng till Borås för att fixa Håkans present och sedan åt vi middag med Emils familj. Pappa får sin present en annan dag istället. 

Igår följde jag och Caspian med Ida till hennes skola, Caspian fick kolla på massa djur och favoriten var alla hästar. Oj vad han skrattade och sträckte sig mot dem, ena lärarens stora hund var också en favorit. 
Efter det sov Caspian en timma här hemma och sedan plockade Alex upp oss och så åkte vi och överraskade Emil på jobbet, han skulle byta Alex däck så då följde vi med. 

Caspian är lite förkyld just nu, snorig och lite hostig men än sä länge ingen feber, han låg och hostade en bra stund igår kväll innan han somnade men hoppas att det håller sig såhär lugnt för på söndag är Caspians första kalas. Både första som i första någonsin men också första för detta året, vi bor ju inte så stort och vi vill bjuda massa människor så på söndag kommer lite kompisar hit och så blir det två släktkalas helgen efter. 

Nu skall jag röja lite här hemma, vika tvätt och dammsuga. 

Hoppas ni får en fin dag! 

(null)
Jag fick väcka Caspian klockan 9 idag, sjusovarn.