Barnmorskebesök sex månader
I tisdags var vi hos barnmorskan och läkare för sexmånaders kontroll. 

Han väger nu 8600 gram och är 67.3 cm, för en månad sedan vägde han 8410 gram och var 66 cm.

Utöver det så kollade dem om han kan sitta, vilket han kan, om han kan hjälpa till och dra sig upp från liggande till sittande och där blev barnmorskan förvånad för han drar som en galning och ställer sig upp istället för att hamna i sittande. Hon sa att han är en stark kille och att han är tidig med det man kan se än så länge, tänder, stå stabilt och att krypa. 

Sedan var det läkarens tur att kolla honom, öronen och ögonen blev godkända, likaså hans mage. Däremot fick hans huvud inte riktigt godkänt. 
När han var ca två månader började folk i våran omgivning påpeka att hand huvud såg konstigt ut, med en knöl där bak, så vi fick träffa en läkare när han var 2 och en halv månad som sa att det såg helt okej ut men att vi skulle hålla koll så den inte blev större. Vilket den inte har, tvärt om, jag tycker den blivit mindre. 
Våran barnmorska har mätt huvudet extra noga och sagt att det växer fint men att han har ett stort bakhuvud. 
Men läkaren ifrågasatte varför vi inte fått en remiss till Borås för att kolla upp det mer noga och att första läkaren borde tagit det på allvar  där vid två månader.  Så nu väntar vi på en kallelse för att kolla upp hans huvud i Borås. 
Säkert ingen fara men jag blir så nervös och nojjig, vad skulle det kunna vara och vad är det dem vill kolla, och hur? Än så länge har dem bara mätt huvudet så jag blir nervös över vad dem skall göra i Borås. 

Hoppas vi får en tid snart så jag slipper gå och oroa mig länge. Min älskade bebis. 

(null)