Min galna bebis och en mysig kväll
Idag är Caspian sex månader och 17 dagar och igår började han resa sig upp mot möblerna, mot tv-bänken, mot soffbordet, mot bokhyllan, mot mig när jag sitter och mot sina större leksaker. Alltså min lilla bebis står upp mot möbler helt själv och han går framåt med hjälp av sina leksaker och gåvagn. Pausa tiden. 
Hans kropp och vilja är så stark men han har inte balansen till att stå och gå än så för en stund sedan fick han sin första bula i pannan, jag hann se vad som skulle hända och hann grabba tag i honom men han lyckades ändå hinna slå i huvudet i kanten på handtaget på tv-bänken. 
Han pratar mycket, räcker ut tungan, skrattar och busar när man vinkar hej och tycker andra bebisar är väldigt intressanta nu. Han utforskar lägenheten och så fort han hör att vi öppnar dörren till balkongen ålar han sig dit fortare än blixten. 

Nu ammar vi bara en gång om dagen, på morgonen när han vaknat och det går mycket bättre än sist när vi drog ner på amningen. Hans mage hänger med nu och han älskar maten, vällingen och vattnet. Mina bröst kämpar på och jag får pumpa ut pytte lite ibland samt massera för att ens kunna bära runt på Caspian. 

Men nog om Caspians utveckling, igår hade vi en jätte bra dag! 

Vi tog en promenad till centrum för vi hade massa ärenden, jag skulle bland annat prata med någon frisör och diskutera mitt hår och det visade sig att dem hade dropp in så klockan 11 satte jag mig i frisörsalongen medan Emil tog hand om alla ärenden och Caspian. Första gången jag var ensam (lyxigaste egentiden någonsin) och första gången Emil var ensam med Caspian och allt hade gått kanon. Jag blev färdig hos frisören fyra timmar senare och då hade dem hunnit vara på apoteket, hos BVC, handlat på Hemköp, handlat på Ica och handlat grejer till bordet på Skene järn. När jag kom hem låg Caspian och sov efter en lunch med sin pappa och när han vaknade gosade vi allihop och lekte på golvet. 

Klockan 18 kom Caspians farmor, farfar, faster och kusin hit på middag, Emils mamma har öppnat eget bageri/café i Varberg så vi ville fira henne lite och bjöd på smörgåstårta. Till efterrätt blev det rabarberpaj som Petra hade bakat och tagit med. 

Caspian nattades vid 20 och sedan åkte Emils föräldrar hem runt 21 och då satte jag mig i soffan och åt chips framför Modern family medan Emil spelade på datan. 

Idag tog vi en promenad till Prisman, så roligt att ha med Emil! 
Nu sover Caspian i sitt rum, Alex och Emil fixar med sina bilar och jag borde röja undan efter lunchen men tänker nog vila medan jag kan. Nu kommer det bli fullt upp om jag inte vill ha en bebis som är gul, blå och röd. 

Kram


(null)

(null)

(null)