Det börjar lida mot sitt slut
Jag är så glad att jag har kunnat amma Caspian, jag har älskat det från första stund och varken fått såriga bröstvårtor eller mjölkstockning en enda gång. Vi drog ner på amningen för någon vecka sedan men Caspians mage var inte riktigt redo så han blev hård i magen och hade ont när han bajsade så då började vi amma mer igen.

Nu när Emil har semester bestämde vi oss för att minska ner på amningen igen och denna gången funkar det kanon! Caspian har inte reagerat och mina bröst gjorde ont första natten men nu har dem vant sig vid att bara amma på morgonen. Planen är att fortsätta amma bara på morgonen i kanske en vecka till och sedan byta ut det målet mot välling istället. 

Känner mig mer redo att sluta amma nu än vad jag gjorde för bara någon vecka sedan, jag har som sagt älskat att amma och att ha den mysiga stunden med Caspian. Han är ett riktigt energi knippe och det måste vara bus och stoj runt honom hela tiden så den stunden har varit extra speciell för mig. Men så testade vi välling och det var ju nästan lite mysigare just för att då kan jag ligga och pussa på hans huvud och ligga närmare än vad man kan när man ammar. 
Sedan känner jag mig så taggad på att kunna ha vanliga snygga behåar och kunna ta på mig vilka kläder jag vill utan att tänka på amningen. 

En anledning till varför vi tänkt sluta amma nu är för att Caspian spyr så mycket utav mjölken, han har vuxit super bra utav den så han är inte känslig mot den utan jag tror mer att han äter för mycket och då spyr upp överskottet. Vi var märkt stor skillnad på när han äter vanlig mat och ammar så vi håller tummarna att han slutar spy helt och hållet så fort vi tar bort amningen på morgonen också. 

Något som får mig att vilja fortsätta amma är att det varit så enkelt, tänk om det inte kommer fungera lika lätt med nästa bebis? Tänk om jag inte kan amma nästa bebis? Då har jag slutat amma Caspian tidigt och gått miste om det. Men det vet man ju aldrig, vi får se och jag hoppas innerligt att amningen skall fungera lika bra nästa gång. 

(null)