Caspian 7 månader
Igår blev Caspian sju månader, hade helt glömt av att skriva ett månads inlägg då tiden verkligen springer iväg och jag hade till och med nästan glömt att han blev en månad äldre. 

1. Han sover fortfarande i sin säng, från 20.00 till ca 05-07, precis som för en månad sedan, en morgon vaknade han 04 men vanligast är helt klart 06.30. 

2. Han har fått två tänder där uppe, dem tar däremot längre tid på sig. Men båda är igenom och syns. 

3. Han ammar bara på morgonen nu, vi har helt gått över till mat och välling och denna gången reagerade inte hans mage alls. Så skönt och planen är att sluta amma på morgonen sedan när Emils semester är slut, alltså om ca två veckor. 

4. Han kryper och har gjort i nästan en månad, däremot har han hittat sin egna stil där det nästan ser ut som att han simmar och verkligen ålar sig fram, snabb som blixten är han. Men han kan krypa, bara det att det inte går lika fort och då är det ju tråkigt. 

5. Han står upp mot alla möbler här hemma, drar sig upp med hjälp utav handtagen på köksluckorna, klättar på mig, går själv med hjälp utav gåvagnen, står upp själv korta stunder. Galen bebis. 

6. Han pratar mycket mer, baba, mama, dada, och han vet vem pappa är. Tex när jag säger vart är pappa kryper han och letar. Så roligt, fint och mysigt. Längtar tills han börjar prata. 

7. Han är fortfarande mer mammig än vanligt, tror det är tänderna och att Emil är hemma på semester nu, det är inte bara han och jag som det brukar. 


Han vägdes idag på sjukhuset och han väger 8820gram nu, för en månad sedan vägde han 8600gram. Längd vet jag inte. 


(null)

(null)