Bästa, sämsta och önskan
Nu när Caspian snart är två månader tänkte jag göra ett inlägg om vad för något vi haft störst användning utav och tvärt om. Egentligen är det ju inte dåliga saker utan bara saker som Caspian eller vi inte har tyckt om eller har haft användning utav än, det kanske ändras.

Bästa: 
  • Pyjamaser, helst dem med dubbeldragkedja så man kan öppna upp bara för benen när man skall byta blöja. När vi är hemma är det pyjamas som gäller, om han inte är naken vilket han oftast är. Så enkelt och oftast är det paketpris på pyjamaser så då kan man köpa på sig en del och inte behöva tvätta hela tiden.
(null)

  • En elektrisk gunga, rena turen att vi köpte den! Den ingick nämligen i ett paket med massa kläder m.m annars hade vi aldrig köpt en. Caspian älskar den, både att bara sitta och titta på bollarna men också att sova i den, perfekt när man inte kan sitta och gunga den vanligs babysittern. 
(null)

  • Tvättlappar, eller dregglisar som vi kallar dem. Caspian är nämligen en riktig kräk och dreggel bebis så här går det åt, lätt att bara ha några liggande i soffan, sängen, skötväskan m.m, vi använder lite större handdukar också men tycker dem tvättlapparna från Ullared som vi har funkar bäst med att suga åt sig och torka upp. 
  • Pampers blöjorna. Vi hade fått och köpt libero när Caspian föddes men så fick vi ett paket med Pampers utav våran kompis Bella och shit vad bra dem är! Vi upplever att dem är mycket mjukare än libero och att dem sitter bättre på Caspian, dem läcker inte och skulle Caspian sova längre så att blöjan sitter på kanske snäppet för länge är det inte några problem alls. Något jag gillar är också att man ser igenom om det är bajs i blöjan plus att det är något extra lager i så när Caspian bajsat lägger det sig i lagret och när vi sedan byter blöja har han knappt något bajs på rumpan. Vi är så glada att vi fick det paketet för jag tror ärligtalat inte att vi hade bytt till Pampers annars.
  • Engångs underdrag till skötbordet från libero, vi har ingen tvättmaskin i lägenheten så det är verkligen guldvärt att ha ett sådant pappersdrag på själva madrassen som bara är att slänga om han råkar kissa, spy eller bajsa när man byter blöja. 

Sämsta: 

  • Nappar, han tar dem inte alls förutom i små stunder men oftast blir han bara arg. Egentligen är det bra att han inte tycker om nappar då jag helst inte vill att han skall ha dem. Men det känns väldigt onödigt att vi köpte ganska många i den minsta storleken, samtidigt kanske vi hade ångrat oss och verkligen hade velat att han tog napp och han kanske hade älskat det.
(null)

  • Flaskor. Planen och målet var ju att amma och det har ju verkligen funkat super bra men ändå nojade jag och köpte mängder utav flaskor, hade ju varit skönt om amningen nu inte funkat men smartast hade ju varit att kanske köpa en eller två och sedan vänta och se, inser jag nu såhär efteråt. 

  • Amningskudden, jag envisas med att använda den varje gång jag ammar för att jag sååå önskar att den skall funka men den är verkligen inte bra alls. Får nog införskaffa en ny bättre.. 



Önskan: 

  • Vagn där babyskyddet går att klicka på. Detta var en viktig sak för mig innan jag blev gravid men när jag väl blev gravid så föll det bort och andra inköp blev viktigare. Nu i efterhand önskar vi båda två att vi hade lagt ner mer tid på att hitta den perfekta vagnen, vi är inte särskilt nöjda med våran förutom att den är liten. 
  • En elektriskt bröstpump, får se om vi köper en så småningom men önskar verkligen att vi haft en från start. Har en handpump och det funkar ju men det blir väldigt jobbigt och jag har redan använt den väldigt mycket. 
  • En vagga, Caspian sover bäst och oftast bara när det rör på sig så till honom hade det varit perfekt med en säng som går att vagga. 
  • Ett annat babyskydd, vi är inte särskilt nöjda med det vi har, det är inte alls särskilt smidigt och jag har jätte problem med att få loss det från fästet i bilen. Det vi köpte köpte vi just för att vi fick det billigt utav Emils morbror men vi båda önskar nu att vi lagt ner tid på att hitta ett vi faktiskt ville ha. 

(null)


  • Ett "riktigt" babygym, vi var bara en ställning och jag hade velat köpa en som är helt mjuk. Haha svårt att förklara men hoppas ni förstår. 
(null)