Redan onsdag
Mitt humör och mående har varit bättre än så länge denna veckan, skönt! 

I måndags var jag och storhandlade på Willys, Caspian sov sig igenom hela handlingen och så fort jag kom hem och släpat upp vagn och matkassar upp för trappan vaknade han. Kunde packa upp och laga lunch innan han ville äta så vi båda var mätta och glada efter det. 

Igår var jag hos barnmorskan, hon godkände Caspians huvud och kollade på hans rinniga öga men sa även där att allt såg okej ut. Efter det gick jag till Prisman, en öppen förskola, som ligger precis bredvid BVC för att kolla läget. På tisdagar är det nämligen bara för barn 0-1 år. 
Blev lite besviken och kände mig bara ännu mer ensam när jag gick där ifrån, förutom en tjej så var det ingen som typ ens tittade på mig, det var väldigt grupperat och det syntes att dem lixom redan kände varandra som grupp.
Är det bara jag som är noga med att välkomna den nya ensamma när man själv redan känner folk i en stor grupp? för det är ju lättare som grupp att välkomna en person än att som ensam person våga ta för sig i en stor grupp. Äh, jag vågar inte det i alla fall. 
Jag vet inte men jag hade förväntat mig en mer öppen stämning, att man hälsar på någon ny och att dem som jobbar där skulle vara mer framåt och presenter sig m.m 
Caspian var dessutom yngst och dem som fick höra att han bara var två och en halv månad tyckte det var tidigt att gå dit, men han tyckte det var roligt ändå, mycket ljud, färger och ljus och han log mot allt och alla. 
Jag skall i alla fall ge det fler försök men jag kände mig väldigt ledsen när jag gick därifrån. Den tjejen jag pratade med var däremot jätte trevlig och tyvärr skulle hon gå precis när jag kom men vi skall ses nästa gång bestämde vi, så inte bara tråkigt att gå dit. 

Jag och Emil har bestämt att vi vill testa mer maträtter, så i söndags år vi lammentrecote (muuuums!!) och igår pannerade jag torsk och stekte, åt det med kokt potatis och egen gjord rhode island sås. Idag blir det pumpasoppa, den står redo på spisen, passade på att laga den medan Caspian sov förut och så får vi bara värma på och kanske smaka av den lite ikväll när Emil kommer hem. 

Resten utav veckan skall jag göra något med falukorv, något med kyckling och något med köttfärs, får se vad jag hittar på. Är så sugen på att göra egen gulaschsoppa men eftersom vi har soppa idag kanske det får vänta tills nästa vecka. 

Caspian sover fortfarande så jag skall mysa ner mig i soffan, har sovit dåligt i natt så mitt huvud bultar och jag känner mig ovanligt seg. 

Vi hörs kram 

(null)
Pumpa, potatis och lök, blir nog inte enklare än så. Däremot var det väldigt svårt och tungt att skära pumpan i små bitar, haha var helt slut efteråt.

(null)
Caspian myser runt i en söt pyjamas han fick i julklapp utav morfar och mormor. Tur att nallarna har färgglad smak för jag äälskar grått, nog min favorit färg tillsammans med vinrött.