Bästa dagen
Alltså wow, igår, bästa dagen på så länge och hela dagen verkligen rullade på och var perfekt. 

Caspian började dagen med att sova tre timmar i sin gunga, jag hann duscha, äta frukost, ha ansiktsmask och smörja in mig. När han vaknade ammade han, vi busade och sedan klädde vi på oss och gick till affären. Han låg vaken, men tyst och nöjd, i vagnen och kollade på sina hängen och somnade sedan påvägen hem. Jag lyfte över honom i gungan och sedan sov han där i lite mer än tre timmar. Under tiden hann jag sminka mig, locka håret, städa, duka och börja förbereda maten. 

Planen för dagen var nämligen att vi skulle hem till pappa och grilla och äta gott med min familj men Alex hade spytt under natten så när pappa skrev på förmiddagen och ställde in middagen började jag söka på recept för att överraska Emil med trerätters. 

När Emil kom hem öppnade jag dörren, finklädd, och sträckte fram en skjorta som jag bad honom byta om till. Han tappade hakan totalt och den blicken när han såg mig fick mig att börja gråta. 
Medan han bytte om fixade jag med varmrätten så att den skulle vara klar i tid, visade Emil hur jag dukat och fixat i vardagsrummet och sedan gosade han med en uppklädd Caspian innan vi satte oss ner för att äta förrätten. 
Jag har aldrig gjort räkcocktail så det fixade jag igår, hittade inget recept som jag gillade så jag körde på känsla och det blev riktigt gott! 

När vi ätit upp fixade jag i ordning varmrätten som blev potatisräfflor, ryggbiff och paprika. Jag har aldrig ätit eller tillagat ryggbiff innan men den blev jätte god, nästa gång skall jag inte tillaga den lika länge för vi båda gillar lite rosa kött. 

Caspian låg antingen i sitt babygym, satt i sin gunga eller så satt han i någon utav våra knän, han var nöjd enda fram tills vi skulle äta efterrätten så då ammade jag samtidigt som vi doppade jordgubbar, kiwi och banan i smält choklad. Därefter sov han i sin gunga i ca en timma så jag och Emil hann mysa lite själva, avslutade kvällen med att diska och städa och sedan låg vi uppe i sängen och pratade länge om hur perfekt kvällen varit. 

Caspians mage är inte helt hundra, den bubblar och han har ont men han varken pruttar eller bajsar. Han spyr lite mer än vanligt och då mycket vattnigare än vanlig mjölk spya, har fått använda pysventil på honom och då kommer det massa luft plus att det bara rinner ut väldigt väldigt löst bajs. Han  har inte feber och är precis som vanligt i humör men inatt var inte den roligaste natten. Han var orolig och väckte mig med ganska exakt en timmas mellanrum för att snutta, han gnällde mycket i sömnen och kunde inte ligga still. Nu ligger han och sover på mig och har gjort det i snart en timma, så länge han är pigg, inte har feber, äter bra och kissar som vanligt är jag inge orolig, läste på 1177 om magsjuka och är det det han fått så borde det börja bli bättre snart. 

Vid 12 tiden kommer Lena hit, var så länge sedan jag träffade henne och hon har ju lov nu så hon skall passa på att komma hit en stund. Mysigt. 

Kram 

(null)
Tulpaner, tända ljus och servetter vikta som hjärtan, blev riktigt mysigt.

(null)
(null)
(null)
(null) (null)
(null)
Så roligt att klä upp sig och Caspian var ju såå söt i sin nya body! 

(null)
(null)
Det var inte sista gången jag gjorde denna räkcocktailen kan jag lova. 

(null)
Caspian gymmade medan vi åt god mat.

(null)
(null)
Varmrätten och min fina.

(null)
Efterrätten, också något vi aldrig gjort ihop. 

Temat på maten var nytt och jag blev verkligen så nöjd!