Här är det tomt
Oj oj oj, här uppdateras det inte flitigt. 
Får försöka ändra på det nu, men det händer inte så mycket och försöker njuta av att bara vara hemma med Caspian innan förskola och allt startar i januari. 

Här hemma är det lite kaos, Caspian har, vad jag tror iallafall, fått nattskräck. 
För ca tre veckor sedan började det, då skrek/grät han en gång i timmen varje natt men bara i någon sekund och i sömnen. 
Nu är det inte riktigt varje timma men flera gånger per natt och senaste 5 dagarna har han börjat skrika vid 05 i ren panik och när jag/vi kommer in är han helt borta. Han går inte att trösta och vill vara nära men egentligen inte. Ingenting fungerar och han är helt tom i blicken som att han fortfarande sover. 
I fredags tog det en timma innan han lugnat ner sig, vaknat till ordentligt och slutat skrika så tårarna bara sprutade. Alla mornar har jag/vi tagit in honom till oss och så har dagen helt enkelt börjat innan 05. Därmed har dagarna blivit helt skeva för då vill han sova redan 8-9 och jag är helt slut redan innan lunch. 
Men imorse gick vi in tillsammans första gången 04.38 när han drog igång, vi vaggade, kliade ryggen och drog bort gardinen så nattlampan lös lite starkare, samt att vi startade låg barnmusik på Spotify. La ner honom i sängen, sa natti natti och pussade och kramade som vi vanligtvis gör vid nattningen på kvällen. 
Sedan var han tyst i kanske en halvtimme och så drog det igång igen, Emil gick in själv en gång och då hade Caspian bajsat så han fick ny blöja och fick sedan krypa ner i sin säng igen. Musiken var på hela tiden på låg volym och en lampa var tänd i fönstret. När Emil kommit tillbaka till sängen tog det ca en halvtimme innan Caspian blev tyst och "somnat om" för grejen är ju att han är sovande större delen utav dem här skrik perioderna. 
Så från klockan 06.20 till 08.30 sov han tyst och lugnt i sin säng utan att skrika i sömnen. 

Min sömn blir nog mer påverkad än Caspians, han skriker ju i sömnen men jag vaknar varje gång och blir klarvaken av hans panikslagna läte, låter verkligen som att han är i grov smärta eller är livrädd för någonting. Sedan tar det lång tid för mig att somna om och så har det helt plötsligt gått en timma och så skriker han igen. 
Såg förut att en till tand är påväg där uppe och denna gången en sådan större tand som jag tror heter kindtand. Det kan ju också spegla in i att han sover dåligt, måste göra ont när den bjässen skall ut genom tandköttet.

Men vi märker lite skillnad dem dagar vi verkligen har gjort något, som igår när vi var på gekås hela eftermiddagen, då var det färre attacker under natten. Inatt får vi se hur det går för idag har det varit fullt upp med alla mina syskon och så. Men mer om det strax. 
Grejen är ju bara att jag inte orkar hitta på allt för mycket efter den lilla sömn jag får, men jag skall verkligen försöka se till att vi tar oss ut på något roligt varje dag denna veckan och så hoppas vi att det hjälper. 

Men ja, idag har vi städat, plockat upp granen, fotat Caspian framför granen och klockan 13 mötte vi upp pappa, Lotta, Alex, Ida och Emelie på Willys och så handlade vi tillsammans. Vi åkte sedan alla hem hit där vi hjälptes åt att laga mat, pappa gjorde sin goda potatisgratäng som jag suktat efter i flera veckor och som var själva anledningen till middagsinbjudan. Jag stekte kött och så blev det goda såser, oliver och annat plock till, jag gjorde även en god tomat"sallad" som är tomat och rödlök i olja med grovsalt. 

Undertiden vi lagade mat kollade alla på När karusellerna sover, min favorit julkalender från  1998, lekte och busade med Caspian och bara pratade. 
Dem åkte hemåt vid 18 tiden och efter det har jag redigerat bilderna från idag och myst med Caspian som nu ligger och sover. 



Vi har absolut inga planer för veckan men skall som sagt försöka ta mig ut och hitta på något varje dag, kanske gå till lekplatsen, gå till biblioteket, och så funkar det ju att bara gå ner i slänten och leka i gräset. 
Jag känner dock att något är pågång, har ont i halsen och näsan är täppt och rinner, igår hade jag dessutom sådan sjuk huvudvärk men jag håller tummarna att denna förkylning inte blir värre. 

Kram, vi hörs snart igen 

(null)