Caspians ettårs kontroll
I tisdags var vi på Caspians ettårskontroll på Bvc, fick svara på lite frågor om vad han kan och så vägdes och mättes han. 

Efter det gjorde en läkare en genomgång utav hans kropp och allt så bra ut, hon hade svårt att känna den andra testikeln men efter en stund åkte den ner och allt kändes bra. Hann dock bli lite nervös när hon började prata om en akut operation m.m aja, tur allt var bra. 

Däremot sa hon en kommentar om hans kläder vilket för mig kändes väldigt konstigt och osmakligt, hon påpekade att jag borde köpa nya byxor i storlek för en ett och en halvåring för att dem han hade såg ut att sitta tajt på hans mage. 
Först och främst så ja, dem satt tajt för att det var leggings, det är ju så leggings är designade, sedan är det väldigt svårt att hitta byxor som sitter perfekt på Caspian då han har en lite större mage med kortare ben än normalt. Så då ser jag hellre att byxorna han har på sig sitter lite mer ordentligt över magen (men självklart inte för tajt) så att dem är perfekta i längden så han inte halkar på sina byxor. Han får inte några märken efter byxorna och med stretch sitter dem bra. Plus att om byxorna sitter så som hon ville tar han av sig dem själv och då gör dem ju ändå ingen nytta.
För mig kändes det konstigt att påpeka en sådan sak, man vet aldrig hur familjens ekonomi är, varför barnet har på sig just dem kläderna. 
Ärligtalat så går Caspian oftast utan byxor hemma av just dem anledningen att det är svårt att hitta bra byxor och just igår hade vi klätt på honom och sedan la han en rejäl baj som gjorde att hans byxor fick åka i tvätten och då tog jag bara dem som låg närmast för att vi bara skulle till ett Bvc besök där kläderna ändå bara skall av för att vägas, hade vi haft planer på att åka vidare efteråt hade jag kanske klätt på honom något annat. 
Aja, det var nog bara välmening i hennes kommentar men för mig kändes det väldigt konstigt. 


Vikt: 12.3kg 
Längd: 75cm 

Han fick också sprutor och det gick väl bra, grät som en tok men efter en kort stund blev det skratt istället. Igår på morgonen vaknade han med feber och var helt skakig, och imorse vaknade han på samma sätt. Får se när febern går ner... 

Kram 


(null)