Caspians dop
Dekorationer: 
 
(null)
Jag vek 60 servetter till små skjortor, super enkelt och det gick fortare än vad man kan tro, om någon vill veta hur man gör kan jag lägga upp bilder i ett eget inlägg. 
 
 
(null)
(null)
(null)
 
Hade blåa och gröna ballonger lite här och var i församlingshemmet, även genomskinliga med grått papper i. Efter dopet hamnade dekorationerna i Caspians hörna i vardagsrummet. 
 
(null)
Gjorde buketter med bara vita tulpaner och rosor, hade mycket blått och grönt annars så ville bara ha enkla blommor. 
 
Fikat: 
 
(null)
Tårtorna beställde vi från farmor Petras jobb, lika goda som fina! 
 
(null)
Fick låna fina behållare utav mormor Lena, en med vanligt vatten och en med citronvatten. 
Hade även jordgubb och apelsin saft utöver kaffe och te. 
 
(null)
Ida och Malin hjälptes åt med vaniljpannacotan, så gott! 
 
(null)
På bilden fattas pappas citronrulltårta med hallonkräm i, men man ser min drömrulltårta. 
 
(null)
Popcorn i stola lass, även mängder utav olika muffins. Chokladmuffins med nutella och chokladbitar i. Vaniljmuffins med chokladbitar i och creme cheese frosting på och så sist men inte minst vanliga vaniljmuffins med frosting på. 
 
(null)
I vintras bakade jag saffransbullar med vaniljkräm i och blev kär, så det blev sådana istället för vanliga kanelbullar. Ida bakade drömmar, syltkakor och kokostoppar. 
 
(null)
Såhär såg fika bordet ut, när alla tagit sin tallrik och det började bli mer plats på bordet ställde vi fram tårtorna, lagom till påtåren.
 
(null)
Vi poppade popcorn och la i påsar dagen innan.
 
(null)
Min fika tallrik, tog mig självklart en bit tårta också. 
 
 
 
Dikter och sång: 
 

(null)
Efter fikat fick alla fylla i varsin sådan här lapp som jag suttit och skrivit ihop. Skall bli så roligt att ge dem till Caspian sedan och vissa har skrivit så himla roliga svar. 
En riktigt rolig grej som fick igång lite mer samtal och det blev lita skratt och liv i lokalen. 
 
(null)
En sådan här lapp fanns att få när man gick in i kyrkan, där stod lite vad som skulle hända, vilken dikt jag läste och vem som var prästen. Jag hade även skrivit ihop en förklaring till Caspians namn och varför vi valt dem. Hoppas det uppskattades, själv tycke jag det var en jätte fin detalj. 
 
 
 
(null)
Malin läste evangeliet om Jesus och barnen. 
 
 
(null)
Denna dikten läste jag, kan säga att jag har haft svårt att öva på den hemma för at jag blivit så känslosam så det var näst intill omöjligt att läsa den i kyrkan. Tårarna brände och jag fick svälja flera gånger, gjorde misstaget en gång att titta upp på Caspian och haha det var rätt dumt, bättre att bara stirra ner i pappret. Pappa trodde att jag var nervös men egentligen var det alla känslor och kärlek som spökade. 
 
Som man kan läsa i lappen så sjöng Ida I’ll stand by you, det ingen visste var att Alex också skulle vara med och sjunga, blev en överraskning och hörde efteråt att det kom lite tårar här och där i kyrkan, varav många kom ifrån mig. 
 
Jag läste även en bön precis innan dikten, mysigt att vara delaktig på det viset. 
Alex hällde upp vattnet och Emil tände ljuset. 
 
Prästen sjöng och spelade en låt på gitarr som vi i kyrkan sjöng med och dansade till, lättade upp stämningen och det är ett väldigt roligt minne. Så nöjd med prästen och hela stämningen han bidrog med. 
 
Klädsel: 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Jag beställde dopklänning här ifrån och jag är så himla nöjd, jätte fin och den var till och med lite stor på Caspian. 
 
(null)
(null)
Jag, Emil och Caspian matchade fint i ljusblå. Ser att min blus ser något mörkare ut men i verkligheten var dem nästan exakt samma färg. 
 
(null)
Ida hade mörkare blå blommor på sin klänning och Alex hade en mörkblå skjorta på sig. 
 
Presenter: 
 
(null) (null)
Vi valde att ha ett paketbord i mitten utav rummet och så satt alla gäster som i en hästsko runt. Emil öppnade alla paket i slutet och här nedan ser ni bilder på några saker som Caspian fick. Han har verkligen blivit bortskämd med så himla fina saker! 
 
(null) (null)
(null)
(null)
 
(null)
(null)
 
 
Minnas allt: 

(null)

(null)

(null)

(null)
 
Jag har köpt en fotopärm, massa fina pennor och andra pysselsaker så nu börjar det roliga efterarbetet. I den pärmen har jag satt in en vikt servett, texten på dikten jag läste och lappen som var i kyrkan än så länge. Men jag skall skriva in texten på låten och allt möjligt där i. Jag har även tagit kort på alla presenter och fina hälsningar så dem skall skrivas ut tillsammans med alla andra bilder från dopet och så skall jag skriva dit vad han fick ifrån vem så vi alltid kan komma ihåg presenterna även om att vissa saker inte kommer finnas kvar om kanske 20 år. 
 
 
Lite blandade bilder från kyrkan: 
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
 Alla bilder ovan har mormor Lena tagit.