Trygg-Hansa

Har inte alls nämt det här på bloggen men för några veckor sedan hade vi hembesök utav Trygg-Hansa. 


Jag hade tecknat en gratis gravidförsäkring hos dem och då ingick det ett hembesök för att prata och få mer information angående barnförsäkringar. 

Jag var lite dåligt inställd till det först och det kändes konstigt att få besök utav någon så, men jag blev så himla glatt överraskad. 
Först och främst så var kvinnan som var här hur härlig som helst, det var jätte trevligt och vi hade härliga konversationer utöver just försäkringar. 
Hon försökte inte heller pressa på oss en massa erbjudanden och det kändes aldrig jobbigt utan hon gav jätte bra information och vi kunde ställa frågor om precis allt. 

Det slutade med att vi tecknade en barnförsäkring, eller den skickar vi in så fort han är född men vi har bestämt vad vi vill ha. Sedan tog även jag och Emil och försäkrade oss, känns extra viktigt för oss nu när vi får bran ihop att vi gör det vi kan och så uppgraderade jag min gravidförsäkring så att den täcker mer. Man vet aldrig vad som händer. 

Trots att vi pratade om väldigt allvarliga och lite jobbiga saker så kändes det hela tiden bra och trevligt. 
Hon var en sådan människa som jag blev full av energi av att vara nära och det kändes så skönt i kroppen när hon gick här ifrån, vi fattade väldigt bra beslut med hjälp utav henne. 

När jag läste på nätet om just hembesöken så var det många som hade haft mindre bra besök, tror verkligen att mycket hänger på hur personen är som kommer och hur man klickar. Så vi hade väl väldigt tur antar jag. 
Men jag skulle absolut rekommendera blivande föräldrar att tacka ja till hembesök om ni blir erbjudna det, man sitter i lugn och ro i sitt egna hem vilket gjorde allt mycket mer naturligt för iallafall oss. 
Man måste inte teckna någonting där och då utan man kan lyssna, ställa frågor, får massa papper och sedan fatta ett beslut när man själv känner sig redo.