Känner mig sjuk

God morgon! 


Jag har kännt mig lite små krasslig i flera dagar nu men idag vaknade jag upp med ett tryck på bihålorna och min näsa rann och gjorde ont. Hur typiskt är det inte? Jag har alltså inte varit sjuk alls under graviditeten och så nu i vecka 33 går jag och blir förkyld. Hinner väl bli frisk innan "C" tittar ut men segt ändå. 

Igår fick jag bockat av lite på Att göra listan. Bland annat så bytte jag duschhandtag i badkaret, äntligen kan vi använda badkaret, det handtaget som satt där när vi flyttade in var så kasst att allt vatten kom överallt förutom där man ville ha det så skulle man skölja av tex fötterna sprutade allt vatten åt alla andra håll. 

Jag tvättade och målade spjälsängen, så nu när den är torr skall jag bädda den. Skall inte ställa in den i vårat sovrum än för jag behöver Emils hjälp att skriva men snart så står den bredvid min del av sängen och väntar. 
Stälde även i ordning allt som stod under skötbordet, tanken är sedan att köpa plastlådor som allt skall stå i men jag tänker vänta med det tills han är här och vi vet exakt hur vi vill ha allt sorterat. 

Nu ligger jag i soffan och sover till och från, natten har varit väldigt orolig och jag har inte sovit bra alls. Det är lite obehagligt för jag sover inte men jag är inte vaken heller vissa nätter, är någonstans mitt emellan, drömmer virrigt och är orolig och då är jag helt slut när jag väl vaknar på riktigt. 
Klockan 15 skall jag vara hos barnmorskan och det skall bli väldigt skönt att prata med henne om allt. 

Fram tills barnmorskebesöket ska jag vila och bara ta det lugnt, ligga i soffan och kolla på serier och känna lillemannen sparka och buffa. Mysigt. 

Kram 


Såhär ser det ut med skötbordet just nu, helt okej.