En mysig helg

God dag på er, hoppas ni haft en lila bra helg som jag har haft! 


Igår ringde klockan 07.30, Emil skulle nämligen till Kungsbacka och meka och vi ville hinna handla mat och frukost grejer på Willys innan han behövde åka. Tyvärr var det en dålig natt för mig och jag hade varit vaken från klockan 03 när alarmet ringde, var väldigt seg i huvudet men när vi väl handlat så lyckades jag sova i en timma till innan jag verkligen behövde gå upp. 
Jag hann städa och handla födelsedagspresenter till Lotta som fyller år på måndag, hittade dessutom en jätte fin lampa till lilla "C" rum så nu är det enda som saknas där inne en bokhylla. 

När jag kom tillbaka från affären satt Lena utanför och väntade på mig så vi pratade, kollade på massa bilder från när vi var små och sedan kom pappa, Ida och Spyker. 
Ida åkte in till Göteborg för att kolla bio vid klockan 17 och då började jag laga maten, gjorde en väldigt god fiskgratäng med torsk, räkor och crabsticks och till det hade vi potatis. 

När vi ätit färdigt åkte Lena hem och jag och pappa kollade på film och satt bara och pratade, jag tog några promenader med Spik och så kom Emil hem en snabbis för att duscha och göra sig iordning inför festen. 

När Ida kom hem från bion röjde jag undan i köket och när klockan blev midnatt gick vi alla och la oss. 
Har sovit så skönt inatt och det var jätte mysigt att ha spyker sovande hos mig, saknar honom och jag längtar tills det finns möjlighet och är rätt läge för mig och Emil att skaffa egen hund. 

Nu har dem precis åkt hem men innan dem gick till bussen hann jag med två promenader, vi åt frukost och pappa och Ida handlade på Willys. 

Emil är fortfarande hemma hos Alex, som har haft fest inatt, därav att pappa, Ida och spyker har sovit här. Men jag får väl se när han kommer hem, tills dess skall jag slappa i soffan och äta godis, vänta på att diskmaskinen är klar så jag kan tömma den och så skall jag ta en välbehövlig dusch med ansiktsmask och skrubb. 

Vi hörs, kram 


Min fina lilla kille, sötaste hunden.