Ny vecka

Hallå, hoppas allt är bra med er. 

Jag har haft fullt upp hela helgen och det är så skönt med en lugn dag hemma, min plan för dagen är verkligen bara att ligga i soffan och kolla på film. Har egentligen massa saker jag vill göra men min kropp får bestämma idag och då blir det vila. 

I lördags städade jag här hemma på förmiddagen, dammade, torkade av alla lister, sorterade tvätt och vi fick gjort lite i C's rum. Efter det mötte vi upp pappa och mina syskon i mataffären och så handlade vi mat innan vi åkte hem till pappa, där städade vi och hjälptes åt att laga mat och när mormor kom åt vi tacos. 
Hade en jätte mysig kväll med familjen och jag och Emil avslutade lördagen med att åka på Axels 20 års fest, vi stannade bara någon timma men det var så roligt att klä upp sig och ta på lite mer smink än vanligt. Magen fick en del uppmärksamhet vilket var roligt, den lille där inne kommer ha så mycket fina människor runt om kring sig sedan när han väljer att komma ut. 

Igår åkte vi hem till pappa igen och så åkte vi ut i skogen där Ida tog massa fina kort på kanske framförallt mig och magen men även på mig, Emil och magen. 
När vi var färdiga där åkte Emil vidare till en kompis medan jag var kvar hos pappa och fikade, hittade fler barnböcker och umgicks. 
Väl hemma lagade vi pepparbiff med hasselbackspotatis, sallad och beasås. Så fruktansvärt gott! Kollade på film och senare på kvällen medan Emil spelade data tog jag ett varmt bad. 

Var öm i hela kroppen igår då jag varit igång precis hela helgen, känner mig febrig och trött så det var väldigt skönt med ett bad och bara låta kroppen slappna av. 

Emil är som vanligt på jobbet och förutom att jag bara ska vila tänker jag nog redigera bilder från igår. 

Imorgon är det dags för del 2 i föräldrakursen och då handlar det om amning och tiden på bb. På onsdag skall jag till mvc och sedan är resten utav veckan lugn. 

Kram och så hörs vi senare.