Gravid vecka 41
Står ingenting om varken bebisen eller mig i dem apparna jag har på mobilen, så i detta inlägget blir det bara en sammanfattning på hur vecka 41 har varit plus en bild på magen. 

Slemproppen gick sista dagen i vecka 40 och första dagen i vecka 41, i samband med det hade jag lite värre mensvärk än vanligt och en tryckande smärta i underlivet. Jag hade riktig riktigt ont i mina vänstra revben i början utav vecka 41 och jag grät varje gång jag behövde vända mig om i sängen på natten, som tur var gick det över efter två dagar! 

Magen hade växt en cm från förra veckans besök hos barnmorskan och är nu 40cm, min vikt har stannat på en viktuppgång på 10 kilo. Lillen är fortfarande inte fixerad men barnmorskan tror att det beror på att jag har ett brett bäcken som gör att han inte måste fixera sig utan han ligger väldigt långt ner ändå. 
Natten till måndagen vaknar jag vid 02 och har förvärkar ca var 20 minut, känns som magknip och däremellan har jag kraftig mensvärk i rygg, mage och rumpa, lyckas somna om vid 04 och när jag vaknar igen en timma senare är det mesta utav smärtan borta.
På måndagen hos barnmorskan (40+5) gjorde hon en hinnsvepning, då kände hon att min livmodertapp är helt utplånad, jag är väldigt mjuk och öppen nästan två cm, kroppen jobbar på bra trots att jag inte haft särskilt ont. Märker ingenting efter att jag gjort hinnsvepningen och sover hela natten. 

På tisdagen är jag öm i underlivet, det hugger och svider, jag känner mig riktigt trött i både huvudet och kroppen men utöver det mår jag rätt bra. 

Under veckan har jag gjort behov nr två minst tre gånger om dagen, helt sjukt, vanligtvis gör jag det kanske två gånger i veckan. Min hunger har varit som bortblåst och det är inte fören på kvällen jag börjar känna mig lite små hungrig. 

Kommer han inte nu under vecka 42 skall jag till barnmorskan 41+5 och göra en till hinnsvepning plus att då bokar vi in tid för igångsättning. 

(null)

(null)