Första tiden med Caspian
Alltså hur galet är det inte att jag är mamma, att min son nu är här?! Jag är så kär i denna lilla varelsen och han är helt underbar på alla sätt och vis. Mitt hjärta svämmar över av kärlek för honom och hans pappa. 

Sedan vi kom hem har vi haft det så mysigt och vi har haft mycket besök, vilket bara har varit bra och skönt. I tisdags när vi hade kommit hem kom pappa, Ida och Alex hit, första barnbarnet och syskonbarnet och man såg kärleken i deras ögon. 

(null)


Första natten hemma var tuffare än dem på bb hotellet, min kropp började göra ondare och att ligga i sängen gjorde riktigt fruktansvärt ont i höfterna, ryggen, rumpan och låren. Jag var så öm i revbenen och även armarna att jag knappt orkade bära Caspian så jag skötte amningen själv men så fort det var något annat som blöjbyte eller att han bara behövde vaggas lite väckte jag Emil. 
Han var hungrig den natten och åt nästan nonstop mellan 11.30 till 03, jag som liggammar och i början körde varannat bröst fick börja köra två gånger höger och sedan två gånger vänster då kroppen bara skrek av smärta när jag skulle vända mig om med honom för att få honom på andra sidan. Som tur var kunde jag sova lite under tiden som han åt men när klockan blev 03 och han var pigg och jag hade suttit med honom lutad mot mina ben och busat, pussats och sjungit väckte jag Emil så att jag kunde gå på toa, dricka och äta något plus ta alvedon. Emil kom på den smarta idéen att ta på honom pyjamas och strumpor (innan det hade vi sovit i bara blöja för att få hudkontakt) och så fort det kom på blev han så mycket lugnare och sov sedan i sin egna säng i tre timmar tills jag fick väcka honom för att amma. 

Onsdagen blev en riktig besökar dag, först kom Alex, Ida och Lotta hit vid 12, mycket gos och Caspian fick ett par söta tofflor och en snuttis. När dem började göra sig i ordning för att åka hem vid 15 kom Lena och Malin hit, nu har alla mina syskon träffat Lill killen. 
Dem åkte hem vid 17 och klockan 19 kom Emils föräldrar och ena syster hit på en fika, här började jag känna att min energi dalade så när dem åkt köpte Emil hem McDonalds. 

(null)


Klockan hann bli 01 innan jag somnade, Caspian ville ha mat en gång i timman (ammar ca 20 minuter åt gången) fram till 04 och då sov han fram till 07 när klockan ringde. Det är både mysigt och jobbigt men han drömmer mycket när han sover så han gnäller och rör sig mycket vilket gör att jag har väldigt svårt att somna, minsta lilla ljud han gör spärras mina ögon upp för att se om det är för att han drömmer eller har vaknat. 

Anledningen till att klockan ringde var för att vi skulle vara på återbesök på bb klockan 08.30, var roligt att klä på sig lite mer finare kläder och få åka iväg med vårat hjärta, men jag som hatar att vara sen och helst är på plats en timma tidigt än att riskera att komma en sekund försent hade rätt mycket panik och stress. Lillen bajsade i sängen precis innan vi skulle gå upp och då kändes allt så jäkla grymt, bra tajming lixom, men så fort kläderna åkt på och vi kommit ner för att amma och slänga i oss frukost bajsade han igen. Andas. 
Vi kom in till läkaren en kvart sena, jag sprang nästan fram i korridorerna och tårarna bara brände och ville fram, men väl där inne fick jag släppa allt och bara lugna ner mig för Caspians skull. 

Han hade gått upp i vikt sedan vi åkte hem i tisdags vilket kändes jätte skönt, han har börjat kräkas lite efter nästan varje amning, hon trodde att det beror på att han får i sig för mycket så att överskottet lixom måste ut och det verkar mest troligt men det var skönt att se att mjölken gör nytta. 
Vi pratade om hur jag upplevt förlossningen och jag har verkligen bara bra saker att säga, var först i bilen när jag själv satt och kollade i papprens som jag kände mig väldigt besviken över en grej men det får jag skaka av mig känner jag. 
Hon tog PKU testet, jag fick amma medan hon stack honom i huvudet och han var så himla duktig. Hon kollade även amningen och det ser fortfarande jätte bra ut. Han har från första stund tagit med rätt tag och jag har inte ont, förutom när mjölken rann till i onsdags och när det går lite för lång tid mellan matningarna, så om han får sova längre än tre timmar säger mina bröst till att det är dags nu och blir stenhårda. 

Efter det PKU testet gjordes ett hörseltest och han fick alla godkända, han skulle höra 8 "pip" och han hörde alla på båda öronen. 

Sedan var vi klara och vi fick åka hem, stannade till på MM och handlade, jag plockade och Emil bar runt på en sovande bebis i babyskyddet. Sån häftig känsla. 

Resten utav dagen har vi tillbringat hemma bara vi tre, vi har fått upp två ljusstakar, Emil lagade god mat och jag kunde sova nästan tre timmar i soffan samtidigt som Caspian sov i babynestet hos Emil. 
Nu slutar filmen snart så jag skall amma innan det är dags att gå upp och lägga oss. 
Imorgon (klockan är över 00 så antar att jag skall skriva idag)  blir en bara vi tre dag igen vilket skall bli mysigt. 

(null)