Vi har köpt vagn!

Så roligt att det står en vagn i hallen, känns så häftigt att det är våran bebis som skall ligga där i om några månader och allt blev ännu verkligare nu. 


Jag hade redan bestämt vilken vagn jag ville ha men den har varit slutsåld på den sidan på nätet sedan jag blev gravid och på andra sidor skulle den kosta några tusen lappar mer. Så jag har kollat runt på blocket i några veckor istället och bara bläddrat och bläddrat, hittat några jag fastnat lite för men som har varit för långt bort. 
Men i onsdags låg jag hemma i soffan och såg en vagn som såg fin ut, ingick ligg och sittdel plus regnskydd och åkpåse men jag kände inte igen märket på den. Började googla och insåg att det lät precis som det vi letat efter och som vi behöver, en ganska smal och liten vagn. Nu när vi flyttade flyttade vi ifrån hiss till en trappa som går runt och som är ganska smal, så antingen får vagnen stå i trappuppgången tills Emil kommer hem och kan bära upp den eller så kan den stå ute i cykelrummet men oavsett så kan den inte ta upp för mycket plats. 

Emil hämtade vagnen i torsdags i Kungälv och vi är jätte nöjda med den! 
Får Emil bestämma så vill han köpa nya däck, måla fälgarna i någon färg och sätta ledljus under barnvagnen, får väl se vad jag kan stoppa honom från att göra, haha. 

Det är en Teutonia Fun årsmodell 2010 om jag inte minns fel, i väldigt fint skick. Lite katthår i liggdelen som inte hade gått bort när förra ägarna tvättade allt men vi får testa dammsuga bort det istället. 



Såhär såg det ut i torsdags kväll när Emil stolt skulle visa upp vagnen, haha han är minst lika nöjd som mig och det var så mysigt att se honom köra runt på den. 

Såg att den hade lite smuts, så att få bort dem fläckarna och katthåren är något vi behöver fixa, och kanske nya däck.