Hjärtljud

Hallå i stugan, är allt bra? Här är det mycket bättre än vad det var sist jag skrev, fick stressa och små springa lite för att hinna köpa busskort innan bussen skulle komma så höften och knät gjorde ont bara några steg utanför dörren men så fort jag drog ner på tempot lite så blev det bättre. 


Våran nya barnmorska var så härlig, lite äldre, mysig och väldigt erfaren. Kände mig prioriterad och det skall bli väldigt skönt att ha henne resten utav graviditeten. Imorgon går jag in i vecka 22 och nästa gång jag skall dit är i vecka 25, på min och Emils semester. 

Vi satt och pratade om allt och inget, blev ju som ett sent inskrivningsamtal eftersom det var första gången vi träffades, sedan var det henne jag hade telefonkontakt med när ingenting kändes bra på förra mottagningen och när jag hade gått ner 10 kilo så lite visste hon om mig. 
Jag fick lämna lite blodprov och det hon kunde se nu såg bra ut, på gränsen till för låga järnvärlden så köpte tabletter jag skall börja med idag för säkerhets skull. 
Hon kunde även se att jag hade lite för högt värde med vita blodkroppar i urinen så det skickade hon vidare på prov. 

Och så fick jag lyssna på lillens hjärtljud, så häftigt och hon träffade rätt med en gång, däremot ville han bara ligga still i några sekunder och efter det hördes det inte lika bra men hon sa att allt lät bra och att det slog 150 slag i minuten. 

Efter mötet satte jag mig på ett fik och åt cheesecake, köpte med mig två söta pyjamaser hem från Kappahl plus att jag fick köpt järntabletter. 

Nu har jag tvätt igång nere i källaren, tvättar faktiskt en hel papperspåse med bebiskläder också. 
Hittade nämligen massa söta små kläder nere i källaren hos pappa så trots att jag får tvätta om dem sedan med milt tvättmedel närmare inpå bf så ville jag få bort den här källarlukten och göra dem lite fräschare innan jag lägger ner dem i en byrålåda. 

Disken är under kontroll och snart tänkte jag börja med köttfärssåsen så att vi kan äta när Emil kommer hem. Han skall gymma efter jobbet och efter det skall han förbi tippen och slänga massa skräp så vore skönt om maten är färdig då eftersom vi båda skall upp vid fem imorgon för att jobba. 
Imorgon börjar jag jobba 100% igen och jag är lite nervös över hur det skall gå, håller tummarna att min kropp kommer klara det, för foglossningen och knäna blir bara värre och värre. 

Kram och så hörs vi!