Våran lägenhet

Tänkte visa bilder på hur jag och Emil bor, vi trivs så himla bra ! 


Eftersom vi bara hyr i andrahand känns det onödigt att göra vissa grejer som jag annars hade velat göra. Jag hade tillexempel velat göra köket modernare, byta golv och måla en vägg i vardagsrummet/sovrummet/kontoret grå. Men vi skall faktiskt fixa lite små grejer nu inom någon vecka, tanken är att köpa sådan designfolie, som det heter på Bauhaus, i antingen svart marmor eller bra helt svart för att klä in bordet som vi har i köket. 
Vi tänker också byta handtag på luckorna i köket till ett par enkla i silver från Ikea, och vi tänker nog ha samma i hallen. 




Här är våran hall, det bästa är att det är så mycket förvaring och här är tanken att vi skall byta handtagen till några i silver i stället. Tror något så enkelt skulle göra ganska stor skillnad. 

Vårat kök, litet men alldeles lagom. 

Hade velat ha en nyare spis och kanske en diskmaskin men vi är ju bara två så det går ganska fort att diska för hand. 

Här är tanken då att slå in bordet med en marmor tejp, man skulle nog kunna använda samma eller någon annan färg till bänkskivorna men är lite fundersam på hur lätt man kan få bort det sedan när vi flyttar. Får googla runt lite och se tips och trix. 
Och även här tror jag att det kommer se mycket modernare ut med silvriga handtag, längtar tills vi bytt! 

Badrummet har ni ju sett innan, skillnaden är bara mattan, draperiet och handdukarna. 

Från hallen och in i stora rummet har vi all förvaring. Har underlakan, örngott m.m i svarta stora lådor. Har sorterat upp mitt smink i lådor och mina sminkborstar ligger i klippta bestickhållare. 




Emils skrivbord och spelhörna. 

Vi har fortfarande kvar tvkartongen där i bakgrunden men den skall bort i helgen. 

Vardagsrums avdelningen. Vi skall faktiskt få en ny soffa i helgen så då får jag lägga upp en ny bild men det är en grå divansoffa, tror det kommer bli jätte snyggt! 

Sovrummet, jag har lite funderingar på att hänga gardiner som man kan dra för så att det blir lite mer som ett rum men är rädd att det kommer kännas för instängt och trångt i resten utav rummet. Vi får se hur vi gör.