Min kropp just nu
(null)

(null)


Idag för exakt en vecka sedan tog jag dessa bilder, hade börjat känna av förvärkar och trodde att vattnet gått så jag tog dessa bilder med tanken om att dem kunde vara de sista. Jag kände mig aldrig särskilt stor och jag gick bara upp 10 kilo, klart magen kunde vara i vägen ibland men jag saknar den redan, känns tomt utan den. 

  (null)

(null)

(null)

Och idag en vecka senare ser jag ut såhär, hur galet? Jag födde alltså barn för inte ens en vecka sedan och jag ser nästan ut som jag gjorde innan jag blev gravid. 

När jag vägde mig i tisdags kväll när vi kommit hem visade vågen att jag gått ner 7 kilo och det gör den fortfarande, så jag har alltså bara tre kilo kvar att gå ner och så är jag nere på startsiffran. Jag känner mig helt chockad, kroppen är så otroligt jäkla häftig. 

Sedan är min plan att med hjälp av promenader och träning passa på att gå ner lite mer utöver gravidkilorna som är kvar, ingen stress och press alls och jag är redan sjukt nöjd över mig själv, psykiskt och fysiskt, efter denna graviditet och förlossning. Jag tänker inte börja gymma 5 dagar i veckan och känna att jag måste utan kanske framförallt satsa på promenader med Leia och Caspian och sedan hemma träning för att stärka kroppen och bygga muskler. 

En spännande resa som väntar tycker jag!