Torsdag

Hej gott folk, allt bra med er? 


Här är det helt okej, har en stressad känsla i kroppen som att jag har glömt något viktigt eller som att jag har en tid att passa men jag vet att det inte är något utav det. 
Känner mig dock lite små stressad över lägenheten, är så mycket jag vill göra och inte ett enda rum är helt helt färdigt, har hört talas om att många gravida vill boa och göra iordning massa sista tiden så det är väl dit jag kommit nu. 

I helgen kommer pappa hit och då skall han hjälpa mig och Emil, så då är planen att hatthyllan kommer upp och att vi blir färdiga med tapeten i bebisrummet. Har lite annat smått och gott som pappa skall kolla över och så får vi se hur vi kan lösa allt. 
Ångrar att jag inte la ner mer tid på att kolla inredning när vi var i Ullared, haha fast då hade vi väl kommit hem med ett ännu längre kvitto, vi köpte 107 saker på Ullared nämligen. 

Emil hade en väldigt jobbig dag på jobbet igår, tycker så synd om honom och det är så jobbigt att se honom ledsen, så vi köpte med oss pizza hem och kollade på film i soffan. Älskar honom så mycket. 

Idag har jag inga planer alls, jag har tänkt röja och städa lite, och måla lite lite. 
Emil fick nämligen en trälåda full med öl och chips i present så jag har målat första lagret med vit färg och tänkte väl måla andra idag. Får se hur många lager som behövs men sedan är tanken att klä lådans insida med något tyg och sedan ha den bredvid soffan. 
Läste nämligen på ett youtube klipp där en gravid tjej bett om tips nu när bebisen kommer och då var det en mamma som hade tipsat om att ha en låda bredvid soffan med lite blöjor, salva till bröstvårtorna och andra bra att ha saker. Såå smart, jag bor typ i soffan under dagarna så att ha en låda där allt ligger nära tillhands lät perfekt. 

Hoppas ni får en jätte bra dag! 


Såhär blev det i badrummet på övervåningen med skötbordet, ska köpa några lådor (helst svarta) som kan stå på hyllorna under med alla saker i så dem slipper synas. Vi skall även sätta upp en ljusslinga runt skötbordet så att man slipper tända den starka taklampan mitt i natten. 


Vill köpa en mobil att sätta över skötbordet så att han har något roligt att titta på och någon gång hade jag velat köpa sådan svarta dekaler att täcka dem blåa plattorna  med och vips så hade det badrummet varit färdigt.