Tempo

Idag har jag inte alls haft samma tempo och fått gjort lika mycket som igår och i måndags. Men jag har fått gjort lite bra i alla fall. 


Jag har ansökt om havandeskapspenning och om det godkänns blir jag "mammaledig" den 15 september, så jag har pratat med jobbet, som förövrigt är änglar och hur grymma som helst, så tanken är att jag skall jobba tre dagar nästa vecka, tömma mitt skåp och säga hejdå till alla innan jag på fredagen tar semester fram till den tänkta mammaledigheten. Super och jag hoppas allt blir som tänkt! 

Jag har mest hängt i soffan i dag faktiskt, haft ont i ländryggen plus att jag för första gången denna graviditet börjar känna mig förkyld. 
Mumsat på tigerkaka som jag bakade igår och tittat på youtube, samt att jag äntligen är färdig med en lång lista på precis allt som är kvar att köpa inför lillens ankoms. 
Det är allt ifrån kräm för röda rumpor till madrass till sängen som står med och jag har hittat ungefärliga priser på allt på nätet så att vi skall veta ungefär vart vi landar. 

Tanken är att vi skall till Ullared och köpa precis allt där, det som inte finns där får vi självklart fixa i andra affärer men tror faktiskt att dem har nästan allt. Wiho tagga bebisshopping på Ullared, längtar! 

Idag skall vi äntligen sätta upp en hatthylla, pappa hittade en i källaren som vi tänker att vi skall ha så länge, så den har jag tvättat av och nu väntar jag bara på att Emil skall komma hem, han får sköta uppskruvandet nämligen. 
När han kommer hem skall vi även till mataffären och jag tänkte passa på att slänga kartong, plast och tidningar. Sedan får det bli någon snabb mat idag, har noll inspiration eller ork till att laga mat så vi får se vad vi hittar på. 

Kram 






Nu har föresten all svullnad lagt sig, är fortfarande lite öm i vänstra foten precis vid tårna och står jag upp längre så kommer svullnaden tillbaka bara på den foten och bara precis där, konstigt, men skönt att slippa ha jätte svullna fötter hela dagarna.

#1 - Lillemmish - mode - inspo - mamma

ha en fin onsdag

kram

Svar: Det blev en jätte bra onsdag, hoppas du också hade en fin dag. Kram
Emma