Korv i mängder

Hallå i stugan, hoppas allt är bra med er! 


Känns som att jag kom hem från Grekland med ny kraft, så skönt, samtidigt försöker jag tänka på att jag faktiskt orkade gå i ca 650 trappsteg på en dag och då ska jag nog orka gå till Willys som ligger någon minut ifrån. 
Fast samtidigt har jag bra och dåliga dagar och så är livet som gravid, alla dagar ska jag inte behöva gå 650 trappsteg. 

Min dag har varit väldigt bra och jag har fått gjort mycket bra saker. 

Malin och Ida kom hit vid klockan 9 och när dem åkte vid 11 tiden röjde jag, slängde skräp, diskade, betalade alla räkningar, bokade tvättid för imorgon, jag har skrivit ett inlägg om varje dag i Grekland, lagade bananpankakor till lunch och nu har jag precis varit och handlat på Willys och korvstroganoffen står färdig på spisen tills Emil kommer hem. 

Idag börjar mitt hjärta nämligen gymma efter ett för långt uppehåll så när han skriver att han är påväg hem skall jag bara koka ris. 
Har aldrig gjort korvstroganoff innan men måste ändå säga att den blev bra och jag ser fram emot middagen ikväll. Det är lyxigt att skönt att äta ute två mål per dag men det är något lyxigt och skönt med att laga sin egna mat också. 

Mina enda byxor som jag verkligen kan ha helt perfekt ligger i tvätten sedan resan så jag tog på mig ett par gamla svarta, kände mig äntligen som mig själv så jag måste verkligen införsaffa mig ett par svarat tajta gravidjeans. 

Nu skall jag och magen vila lite, har lite sammandragningar och då får jag så ont i en viss punkt ovanför naveln. 

Glöm inte att bläddra tillbaka här på bloggen så hittar ni bilder och info om varje dag vi var borta i Grekland, plus gravid vecka 27 uppdateringen.