Ett ryck

Efter att jag ätit lunch tog jag mig i kragen och gick upp i bebisrummet, vi hade planerat att måla färdigt och så på lördag men jag orkade verkligen inte vänta. Vill bli färdig så vi kan tömma förrådet på bebissaker så att sedan allt som står nere kan in i förrådet, allt hänger på att lillens rum blir färdigt med andra ord. 


Så nu är sista lagret målat, tejpen vid listerna är bortdragen och jag har fin målat lite på de ställen där vi inte varit tillräckligt noggranna med tejpen. Det som är kvar nu är att dra bort tejpen i taket men dit når jag inte och så skall vi skruva upp rören igen. 
Vi får se när vi kan tapetsera, kanske redan till helgen och i så fall är rummet färdigt efter det, vore sååå skönt! 

Nu är jag däremot helt slut i kroppen och jag ligger i sängen och har jätte ont i ryggen, hann med att göra rent i röret under handfatet innan kroppen sa stopp så nu tänker jag vila tills jag blir hungrig och det är dags för mat. 
Emil skall hjälpa en gammal granne med hans bil så han kommer hem sent så det blir rester idag, orkar inte laga mat. 

Känner mig väldigt duktig faktiskt, fått gjort väldigt mycket bra saker denna veckan! 


Såhär ser tapeten ut i mitt och Emils sovrum, ligger och tänker på hur vi skulle kunna fixa till det här inne, döskallar känns inte alls roligt och tycker det är lite konstigt att det inte behövde bytas inför att vi skulle flytta in... menmen, vill gärna få ett "vuxet" rum och lämna tonårsfasen bakom mig för tycker denna tapeten skriker tonårsrum. 



#1 - Joanna- livet med psykisk ohälsa

så snygg tapet