Innan jobbet

Sitter på jobbet och slappar innan jag börjar, kom hit ca en timma innan jag börjar och nu äntligen har jag börjat komma ner i normal temp igen, för oj vad varmt det är, har klänning på mig och ändå svettas jag ihjäl!

Jag längtar faktiskt till hösten nu, satt på bussen in till stan nu och fantiserade om mysiga halsdukar och andra plagg att matcha med min snygga kappa. Tänker köpa mig ett par snygga boots och lite vinröda plagg sedan är jag nog helt redo för en mysig höst.

I går satt jag och sökte massa jobb, än så länge har jag sökt 6 jobb tror jag och idag skickade jag in ansökan om att få läsa på komvux i en annan kommun. Hopas hoppas allt går bra och fort nu, mitt vikariat går ju ut om lite mindre än en månad.
Vet inte om jag skrivit vad jag skall plugga men tanken är Vård och omsorg inriktning psykiatri, skall bli så roligt, är faktiskt riktigt taggad på att börja plugga igen, läsa böcker och skriva uppsatser. Haha kommer väl gå en vecka och sedan är jag trött på det men jag tänker positivt, utbildningen är ju bara på ett och ett halvt år och dessutom på distans så det blir nog perfekt för mig just nu.

Ikväll åker jag hem till Emil och jag längtar, är på så konstigt humör och vill bara krypa ner bredvid honom.
Imorgon är jag ledig och då tänkte jag redigera bilderna från helgen. Började redigera redan igår kväll och wiiie jag är jätte nöjd med lightroom än så länge!

Nu skall jag gå och byta om, puss